Jak ograniczyć cyberbullying?

Numer: 
262

Zaprezentowane zostaną badania, z których płyną praktyczne wnioski dla działań profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących agresji elektronicznej. Znacząca większość (prawie 90 proc.) aktów agresji rówieśniczej ma miejsce w obecności audytorium. Uważa się, że zachowanie młodych ludzi, którzy wiedzą o danym zdarzeniu związanym z agresją rówieśniczą, nigdy nie pozostaje w pełni neutralne. Ze względu na specyfikę kontaktu zmediatyzowanego, świadkowie cyberprzemocy łatwiej przyłączają się do aktów przemocy niż świadkowie przemocy w kontakcie bezpośrednim. Rola świadków w cyberprzestrzeni wydaje się jeszcze bardziej znacząca, co uzasadnia potrzebę szczególnej koncentracji na tej grupie przy projektowaniu oddziaływań prewencyjnych. Badania empatii u dzieci i młodzieży ujawniły liczne zależności z agresją i przemocą. Wykazano także powiązania miedzy cyberbullyingiem a indywidualną dyspozycyjną skłonnością do reagowania empatią. Badania własne poszerzają ten zakres wiedzy o dane na temat skuteczności sytuacyjnej aktywizacji różnych typów empatii. Wnioski z badań mogą służyć jako odpowiedź na pytanie o skuteczność technik stosowanych przez nauczycieli w ramach programów profilaktycznych.

 

Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Forma: 
Dostępne od: 
18 lat
Termin: 
sobota, 19 Wrzesień, 2015 - 12:00
Czas trwania: 
90 minut
Opis skrócony: 
Zaprezentowane zostaną badania, z których płyną praktyczne wnioski dla działań profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących agresji elektronicznej. Znacząca większość (prawie 90 proc.) aktów agresji rówieśniczej ma miejsce w obecności audytorium.
Dodatkowe informacje: 
Wykład, adresowany do rodziców i nauczycieli uczniów gimnazjalnych, przedstawia najważniejsze ustalenia badawcze, wskazujące na rolę empatii i świadków aktów cyberbullyingu jako istotnych moderatorów w procesie agresji rówieśniczej online.
Wykonawca
dr
Julia
Barlińska
Miejsce spotkania: 
Stawki 5/7
00-183 Warszawa
sala 405