Simsociety – symulacje komputerowe w naukach społecznych

Numer: 
134

Programy komputerowe są pierwszymi w dziejach ludzkości systemami, nad którymi możemy mieć absolutną władzę. Nie krępują nas nawet prawa fizyki, niekiedy tylko dostępna moc obliczeniowa. Nauki przyrodnicze – od astronomii po mikrobiologię posługują się tym narzędziem odkąd tylko komputery stały się dostępne czyli już od ponad pół wieku! Współcześnie z symulacjami komputerowymi ukrytymi pod postacią gier stykamy się na co dzień. Oczywiście odmienny jest cel – w nauce zrozumienie złożonych procesów, w grach naśladowanie dla lepszej rozrywki odbiorcy. Wśród tysięcy tytułów są też takie jak „The Sims” czy „Simcity”. Te mają wiele wspólnego ze sposobem, w jaki używamy komputerów do modelowania w naukach społecznych – i o tym właśnie opowiem.

Wykład w ramach cyklu: CZŁOWIEK 2.0

Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Forma: 
Dostępne od: 
16 lat
Termin: 
piątek, 25 Wrzesień, 2015 - 17:00
Czas trwania: 
90 minut
Opis skrócony: 
Współcześnie z symulacjami komputerowymi ukrytymi pod postacią gier stykamy się na co dzień. Na wykładzie będzie mowa o różnych sposobach używania komputerów do modelowania w naukach społecznych.
Dodatkowe informacje: 
Cykl: CZŁOWIEK 2.0
Organizator: 
Wykonawca
dr
Wojciech
Borkowski
Miejsce spotkania: 
Chodakowska 19/31
03-815 Warszawa