Czy liczba reklam w naszym otoczeniu powinna być regulowana?

Numer: 
106

Etyka jest zazwyczaj inspiracją i motorem prawa. Dzięki etycznym rozważaniom na temat prywatności odbiorców reklam mamy dziś RODO. Również względy etyczne powodują, że regulacjom prawnym podlegają np. takie reklamy, które wprowadzają w błąd. Logicznym jest więc, że aby kwestia ilości i wszędobylskości reklam zaczęła być regulowana w bardziej namacalny sposób, niezbędna jest refleksja etyczna na ten temat. To ona ma szansę dostarczyć legislatorom powodów do dalszego działania na korzyść odbiorców reklamy. Przyjrzymy się wspólnie, jakie względy etyczne przemawiają dziś za potrzebą regulacji ilościowego aspektu przekazu reklamowego, a więc co etyka mówi o negatywnym wpływie jaki ilość i wszędobylskość reklam wywiera na nasze funkcjonowanie.

Typ spotkania: 
Forma: 
Termin: 
wtorek, 25 Września, 2018 - 18:00
Czas trwania: 
60 minut
Opis skrócony: 
Niełatwo w dzisiejszych czasach spędzić dzień, nie będąc wystawionym na przekaz reklamowy. I to w dużej ilości. Czy ma to na nas zły wpływ i czy w związku z tym ilość reklam powinna być regulowana?
Organizator: 
Współorganizator: 
Polskie Towarzystwo Filozoficzne Oddział Warszawski
Wykonawca
mgr
Joanna
Iwanowska
Miejsce spotkania: 
Krakowskie Przedmieście 3
00-047 Warszawa
Sala 4, parter.