PAN Muzeum Ziemi w Warszawie

Typ Tytuł Opis Dziedzina Termin
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30
Lekcja festiwalowa Odkrywamy inkluzje w bursztynie

Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy.

W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie.

W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą.

  • pon., 2019-09-23 10:00
  • pon., 2019-09-23 12:30
  • wt., 2019-09-24 10:00
  • wt., 2019-09-24 12:30
  • śr., 2019-09-25 10:00
  • śr., 2019-09-25 12:30
  • czw., 2019-09-26 10:00
  • czw., 2019-09-26 12:30
  • pt., 2019-09-27 10:00
  • pt., 2019-09-27 12:30