język polski
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Debaty oksfordzkie z zakresu zarządzania i przywództwa |
Serdecznie zapraszamy całe klasy do podjęcia wyzwania i wzięcia udziału w debacie oksfordzkiej z zakresu zarządzania i przywództwa. Tematy do debatowania: a) Kim powinien być szef firmy - menedżerem czy liderem? b) Jak efektywnie motywować pracowników - kijem czy marchewką? c) Kim jest idealny pracownik - indywidualistą czy wykonawcą poleceń? d) Jak zarządzać wiekiem w organizacji - stawiać na młodość czy doświadczenie? e) Jaka jest rola konfliktów w organizacji - pozytywna czy negatywna?
Przebieg debat: 1) głosowanie na 1 z 5 tematów do debatowania 2) utworzenie 2 zespołów po 4 dyskutantów 3) wylosowanie stanowisk do debatowania 4) przygotowanie się do debaty (ok. 15 minut) 5) debata: 4 rundy po 5 min dla każdego zespołu (razem ok. 40 minut) 6) głosowanie publiczności na rozstrzygnięcie tematu i na zwycięzców debaty 7) informacje zwrotne i wskazówki ze strony prowadzącego debatę
Prowadzący debaty: dr hab. Michał Wenzel https://www.swps.pl/nauka-i-badania/pracownicy-naukowi/17913-wenzel-michal dr Dorota Wiszejko-Wierzbicka https://www.swps.pl/nauka-i-badania/pracownicy-naukowi/14020-dorota-wisz... dr Justyna Sarnowska https://www.swps.pl/nauka-i-badania/pracownicy-naukowi/14021-justyna-sar... dr Adam Kowalik https://www.swps.pl/adam-kowalik |
|
|
Lekcja festiwalowa | Jak to powiedzieć? Warsztat z wystąpień publicznych dla początkujących |
Publiczne występowanie to jedna z kluczowych umiejętności w XXI. Skuteczne przemawianie stanowi przewagę konkurencyjną. Umożliwia przekonanie do swoich racji innych. Ułatwia również mierzenie się z edukacyjnymi wyzwaniami, takimi jak wygłaszanie referatów czy branie udziału w debatach. Zajęcia są przeznaczone dla licealistów chcących poćwiczyć umiejętności publicznego występowania. Warsztat składa się z części teoretycznej i praktycznej. Uczestnicy zajęć dowiedzą się, dlaczego przekonywanie innych do swoich racji jest ważną społeczną umiejętnością. Poznają kluczowe zasady budowania wystąpień publicznych oraz strategie retoryczne. Otrzymają również wskazówki dotyczące m.in. opanowania stresu przed wystąpieniem czy angażowania publiczności. Licealiści będą też mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce. Osią części praktycznej warsztatów będzie analiza umiejętności retorycznych oraz stylu występowania każdego z mówców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Studia wybieraj jak menedżer - czy menedżer zmierzyłby się z decyzją o wyborze studiów? |
Zastanawiacie się, jakie studia wybrać, na której uczelni, w którym kraju? Czeka Was podjęcie strategicznej decyzji, która może mieć ogromny wpływ na to, jak potoczy się Wasze dalsze życie. W bardzo podobnej sytuacji staje menedżer zarządzający częścią lub całością małej czy średniej firmy rodzinnej, dużej międzynarodowej korporacji, fundacji społecznej, instytucji publicznej. Podczas spotkania chcemy podzielić się z Wami kilkoma praktycznymi wskazówkami odnośnie tego, jak menedżer zmierzyłby się z podjęciem decyzji o wyborze studiów. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Jak to powiedzieć? Warsztat z wystąpień publicznych dla początkujących |
Publiczne występowanie to jedna z kluczowych umiejętności w XXI. Skuteczne przemawianie stanowi przewagę konkurencyjną. Umożliwia przekonanie do swoich racji innych. Ułatwia również mierzenie się z edukacyjnymi wyzwaniami, takimi jak wygłaszanie referatów czy branie udziału w debatach. Zajęcia są przeznaczone dla licealistów chcących poćwiczyć umiejętności publicznego występowania. Warsztat składa się z części teoretycznej i praktycznej. Uczestnicy zajęć dowiedzą się, dlaczego przekonywanie innych do swoich racji jest ważną społeczną umiejętnością. Poznają kluczowe zasady budowania wystąpień publicznych oraz strategie retoryczne. Otrzymają również wskazówki dotyczące m.in. opanowania stresu przed wystąpieniem czy angażowania publiczności. Licealiści będą też mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce. Osią części praktycznej warsztatów będzie analiza umiejętności retorycznych oraz stylu występowania każdego z mówców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dobre i złe wiersze |
Podczas warsztatów uczestnicy stworzą własne kryteria oceny poezji. Następnie otrzymają zestaw 5-6 wierszy, które uszeregują od najlepszego do najsłabszego, kierując się stworzonymi przez siebie kryteriami. Wśród utworów znajdzie się zarówno dzieło noblisty, jak i tekst, który nie został napisany przez poetę. |
|