PAN Muzeum Ziemi w Warszawie
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Odkrywamy inkluzje w bursztynie |
Dział Bursztynu Muzeum Ziemi proponuje warsztaty rozpoczynające się multimedialną prezentacją, podczas której uczniowie dowiedzą się, kiedy i gdzie rosły lasy bursztynodajne oraz dlaczego niektóre drzewa wydzielały żywicę. Poznają małych mieszkańców lasów bursztynodajnych – stawonogi zachowane w bursztynie bałtyckim. Dowiedzą się, czym jest inkluzja zwierzęca (zooinkluzja) oraz roślinna (fitoinkluzja) – poznają sfosylizowane organizmy, które zostały uwięzione w przeszłości w lepkiej żywicy. W części teoretycznej warsztatów uczniowie poznają systematykę stawonogów zachowanych w bursztynie bałtyckim i zapoznają się z właściwościami bursztynu bałtyckiego – kopalnej żywicy, która powstała ponad 40 milionów lat temu. Obejrzą wystawę fotograficzną inkluzji w bursztynie. W części praktycznej uczestnicy warsztatów samodzielnie wykonają własną inkluzję organiczną – zwierzęcą lub roślinną. Uczniowie będą mogli wybrać spośród gotowych szablonów sylwetek stawonogów zachowanych w żywicach kopalnych lub samodzielnie narysować stawonogi na podstawie klucza, przedstawionego podczas prezentacji multimedialnej. Następnie wykonany wizerunek okazu umieszczą pod szklanym kaboszonem i umocują magnes. W części praktyczniej uczniowie nauczą się również rozpoznawać otrzymane stawonogi w bryłkach bursztynu, poprzez samodzielne obserwacje pod lupą. |
|