Trendy na rynku FMCG (fast moving consumer goods)
Rynek FMCG to rynek dóbr szybko rotujących, takich jak produkty spożywcze, środki czystości lub kosmetyki. W dzisiejszym świecie nowych technologii, rosnącej konkurencji, zwiększającej się presji na wyoską jakość i personalizację produktów – rynek FMCG jest jedną z bardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki. Ze względu na swoją specyfikę rynek jest też do pewnego poziomu odporny na kryzysy.
Między rynkiem FMCG, a konsumentem istnieje bardzo silna zależność – z jednej strony producenci kreują zachowania konsumentów, z drugiej muszą adresować ich potrzeby. Celem zajęć jest zatem zrozumienie, jakie obecnie panują trendy w branży FMCG – jak zmiany na tym rynku wpływają na życie konsumentów i czego mogą się oni spodziewać w nadchodzących latach?
Pierwsza część zajęć będzie poświęcona przedstawieniu rynku, jego cech charakterystycznych oraz podmiotów działających na tym rynku. Druga część zajęć skupi się na przedstawieniu ważniejszych trendów na tym rynku, w tym trendzie zdrowotnym, trendzie produktów funkcjonalnych, trendzie e-commerce oraz na tym, jaki wpływ miał zakaz handlu w niedziele na branżę FMCG.