geologia
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Różnorodny świat zwierząt morskich na terenie Polski sprzed milionów lat |
Warsztaty przybliżające zagadnienia związane z powstaniem skamieniałości i pokazujące bogactwo świata bezkręgowców, zamieszkałych zbiorniki wodne na terenach Polski w przeszłości geologicznej. Omawiane grupy zwierząt będzie można odnaleźć i rozpoznać wśród okazów zgromadzonych w kolekcji dydaktycznej. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Pory życia Ziemi |
Przyjrzyjmy się jak powstała Ziemia i jak się zmieniała. Poznamy zimne i gorące, spokojne i obfitujące w gwałtowne przemiany okresy jej istnienia szlaki wędrówek kontynetów. Dowiemy się jak powstało życie, jak rozwijamy się rośliny i zwierzęta. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Dzieje wody |
Wodę wszyscy znamy i bez niej nie możemy żyć, więc zastanowimy się, czy jej składniki są tego samego wieku, jak ona gromadzi się, jak się zachowuje, jak w niej powstało życie, kiedy z niej wyszło na lądy. I wreszcie dlaczego tak wpływa na klimat i krajobraz. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Płynące, stojące i spadające - wody Dolnego Śląska |
Dolny Śląsk obfituje w wodospady, rzeki ze zbiornikami retencyjnymi, jeziora, mokradła i stawy. Nie będą miały przed nami tajemnic Bóbr, Kwisa i Stawy Milickie, torfowiska Hali Izerskiej i Równi pod Śnieżką ani wodospady Kamieńczyka lub Łaby. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Historia życia na Ziemi |
Zajęcia w formie warsztatów. W ich trakcie dzieci zapoznają się z najważniejszymi wydarzeniami w geologicznej historii naszej planety oraz zwierzętami i roślinami, które żyły przed milionami lat. Wykorzystując tę wiedzę, własnoręcznie wykonają uproszczoną tabelę stratygraficzną w formie plakatu, którą będą mogły zabrać ze sobą do domu. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | My, źródła energii i środowisko |
Dokonamy przeglądu źródeł energii konwencjonalnych i tzw. ekologicznych. Sprawdzimy czy istnieją źródła "energii czystej" nie oddziałujące niekorzystnie na środowisku, jaki sposób przemieszczania się ludzi ma cechy minimalnej ingerencji w nasze otoczenie. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy foliowa torebka zagrozi Ziemi? |
Planeta na której żyjemy daje nam wszystko co do istnienia niezbędne. Jak ją traktujemy? Jakie "ekologiczne" podejście jest sensowne? Rozważymy problem gazów cieplarnianych, klimatu i wiele innych. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Dzień złota - złoto jest wszędzie |
Złoto jest najbardziej pożądanym (choć nie najużyteczniejszym) metalem w dziejach. Powędrujemy szlakiem jego poszukiwań i wydobycia wokół kuli ziemskiej: od obu Ameryk przez Afrykę, Europę, Azję, Australię po wyspy Indonezji, Nową Gwineę i Oceanię. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Dzień złota - Dolny Śląsk, kraina złota |
Dolny Śląsk był jednym z głównych obszarów dostarczających złoto w Europie. Przypomnimy rodzaje złóż złota i miejsca wydobycia oraz jego historię, w tym związek dolnośląskiego złota z odkryciem Ameryki, poznamy okazy tego minerału. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Jaskinie, wulkany i inne skalne osobliwości Dolnego Śląska |
Dlaczego Śnieżka jest najwyższym szczytem Karkonoszy, czy naprawdę góra Ostrzyca jest "polskim Fudżi-jamą", gdzie spotykamy "kamienną różę" a gdzie "kamienne organy", co ukrywają jaskinie a co cyrki lodowcowe - to sobie opowiemy. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Z ziemi i z powietrza płynie samo zdrowie |
Sudeckie uzdrowiska pokażą swą historię, ujawnią, co w nich uzdrawia i poprawia nastrój oraz jakie czynniki geologiczne na to wpływają. Zajrzymy do sal kąpielowych, gabinetów borowinowych, przyjrzymy się zabytkowym budynkom i krajobrazom.
|
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Zwiedzanie Magazynu Zbiorów Muzeum Geologicznego PIG-PIB |
Muzeum Geologiczne PIG-PIB jest jednym z największych muzeów historii naturalnej w Polsce. W swoich zbiorach przechowuje i eksponuje pełny zakres materiałów naukowych dotyczących budowy geologicznej naszego kraju. Kolekcja minerałów, skał oraz skamieniałości liczy sobie ponad 500 000 okazów i wciąż jest powiększana. Część z nich prezentowana jest na sali ekspozycyjnej, jednakże te najcenniejsze lub będące w trakcie opracowywania przechowywane są w Magazynie Zbiorów, który znajduje się w podziemiach Muzeum - tuż pod stopami zwiedzających. Zwiedzanie będzie obejmować: krótki wykład o zadaniach Muzeum Geologicznego PIG-PIB w zakresie archiwizacji zbiorów i rodzajach przechowywanych materiałów oraz wejście do Magazynu Zbiorów. Odbywać się będzie w dwóch grupach (maksymalnie po 10 osób) o 17:00 i 18:00. Czas trwania zwiedzania: ok. 45 minut. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Czy mniej lub bardziej szlachetne kamenie mogą uzdrawiać? |
Wielokrotnie w dziejach powracało przekonanie, że piękne minerały (kamienie szlachetne) mają moc uzdrawiania – zastanowimy się, czy jest ono prawdziwe. Poznamy też minerały – źródła pierwiastków, niezbędnych do życia i rolę tych pierwiastków w nas. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Zwiedzanie Magazynu Zbiorów Muzeum Geologicznego PIG-PIB |
Muzeum Geologiczne PIG-PIB jest jednym z największych muzeów historii naturalnej w Polsce. W swoich zbiorach przechowuje i eksponuje pełny zakres materiałów naukowych dotyczących budowy geologicznej naszego kraju. Kolekcja minerałów, skał oraz skamieniałości liczy sobie ponad 500 000 okazów i wciąż jest powiększana. Część z nich prezentowana jest na sali ekspozycyjnej, jednakże te najcenniejsze lub będące w trakcie opracowywania przechowywane są w Magazynie Zbiorów, który znajduje się w podziemiach Muzeum - tuż pod stopami zwiedzających. Zwiedzanie będzie obejmować: krótki wykład o zadaniach Muzeum Geologicznego PIG-PIB w zakresie archiwizacji zbiorów i rodzajach przechowywanych materiałów oraz wejście do Magazynu Zbiorów. Odbywać się będzie w dwóch grupach (maksymalnie po 10 osób) o 17:00 i 18:00. Czas trwania zwiedzania: ok. 45 minut. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Paleontologia w małym palcu |
Jest to vademecum paleontologii - od poznania pracy paleontologa, poprzez przegląd prehistorycznych zwierząt (dinozaury i inne kręgowce oraz bezkręgowce), po poznanie miejsc polskich i niemieckich wykopalisk paleontologicznych, organizowanych w celu poszukiwania dinozaurów i innych zwierząt sprzed milionów lat. Podczas warsztatów dzieci obejrzą prezentację multimedialną opatrzoną licznymi ilustracjami oraz krótkimi filmami, a także zobaczą z bliska i dotkną prawdziwe skamieniałości oraz wcielą się w rolę paleontologów i wezmą udział w mini wykopaliskach paleontologicznych, w celu znalezienia skamieniałości niektórych zwierząt, które widziały podczas prezentacji. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Sudeckie miasta skalne |
Powędrujemy szlakiem osobliwych form, wyrzeźbionych przez naturę w piaskowcu na obszarze Sudetów. Zobaczymy bramy, wieże i mosty skalne, pozdrowimy skalnych Kochanków, Starostę i Starościnę, poznamy, jak owe niezwykłości powstały. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Kamień posłany do... piekła |
Liczne surowce mineralne są zamieniane w przedmioty użyteczne dzięki potraktowaniu ich wysoka temperaturą. Sprawdzimy, jak dzięki minerałom i ogniowi powstają piękne wyroby ceramiczne, szklane, metalowe, jak rodzi się cement i wapno... |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Mieszkać i modlić się wśród kamieni |
Zapraszam do odwiedzin kamiennych budowli – najstarszych, starych i trochę młodszych, które ludzie wznosili dla potrzeb materialnych i duchowych. Poznamy zwłaszcza te mało dość znane obiekty z różnych kontynentów i niektórych wysp |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Paleontologia a archeologia w praktyce – podobieństwa i różnice |
Warsztaty w formie prezentacji multimedialnej i dyskusji, uzupełnione o pracę ze skamieniałościami i przedmiotami archeologicznymi oraz mini wykopaliska. Podczas zajęć uczniowie będą mieli możliwość wzbogacenia wiedzy na temat prehistorycznych zwierząt i ludzi pierwotnych. Udział w mini wykopaliskach będzie okazją do zaznajomienia się z warunkami pracy paleontologa i archeologa. |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Na piasku, na kamieniach, na wodzie – krajobrazy Mazowsza niezwykłe |
Sprawdzimy, czy naprawdę Mazowsze ma krajobrazy pośrednie między Antarktydą a Saharą, poznamy tego przyczyny, wytropimy rozmaite ślady zlodowaceń. Zobaczymy wybór najładniejszych pejzaży, także w najbliższych okolicach Warszawy |
geologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czy to tylko kamień? |
Lekcja zaczyna się od 20-minutowego wprowadzenia w tematykę mineralogiczną. Podczas krótkiej prezentacji przekazane zostaną podstawowe informacje dotyczące skał i minerałów ze szczególnym naciskiem na metody ich rozpoznawania. Po wprowadzeniu uczniowie otrzymają zestawy odpowiednio dobranych próbek skał i minerałów, które będą próbować rozpoznać przy pomocy specjalnego klucza. Podczas pracy w parach uczestnicy zapoznają się z prostymi metodami oznaczania najważniejszych cech minerałów m.in. twardości, rysy, właściwości chemicznych. Kolejnym zadaniem uczestników zajęć będzie poskładanie oraz pokolorowanie wyciętego szablonu i stworzenie własnego, papierowego kryształu. Przy okazji ćwiczenia uczniowie zdobędą wiedzę na temat pokroi, symetrii oraz układów krystalograficznych. W tym samym czasie druga grupa uczestników może poczuć się jak na „Dzikim Zachodzie” i nauczyć się płukania złota. Przy specjalnych stanowiskach będzie można otrzymać tzw. szlich, czyli koncentrat minerałów ciężkich z piasku. Uzyskany materiał uczniowie będą mogli obejrzeć pod binokularem i rozpoznać zawarte w nim minerały, w tym drobinki pirytu imitującego złoto. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Śladami dinozaurów od Tatr do Bałtyku |
Jest to opowieść o dinozaurach i ich świecie zapisana skamieniałymi śladami stóp znalezionymi w skałach triasowych, jurajskich i kredowych na obszarze od słowackich Tatr po środek morza Bałtyckiego. Obszar ten to w większości obszar Polski która jest krajem ubogim w szczątki kostne dinozaurów, ale bogata w pozostawione przez nie tropy. Na podstawie tego typu skamieniałości, zwanych skamieniałościami śladowymi, można bardzo dużo się dowiedzieć o zwierzętach które je pozostawiły. O zagadkowym świecie dinozaurów opowiadają nam również towarzyszące tropom skamieniałości innych organizmów, a także sama skała w której tropy znajdujemy. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Szmaragdy Kolumbii i Brazylii |
Bardzo dobrej jakości szmaragd jest bardziej ceniony od diamentu i od tysiącleci fascynował niepowtarzalną zieloną barwą. Dowiemy się skąd ta barwa pochodzi, jak powstaje szmaragd oraz gdzie jest wydobywany. Poznamy najcenniejsze z nich. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Wieczór zielonego kamienia - malachit uralski |
Najsłynniejszy barwny kamień dekoracyjny eksploatowany przez ok. 200 lat na południowym uralu. Malachit ma niezwykły wzór w różnych odcieniach zieleni co pozwala na tworzenie pięknych kompozycji od biżuterii przez wazy po kolumny. |
geologia |
|
Spotkanie festiwalowe | Piknik Geologiczny |
Piknik pod patronatem Grupy Azoty S.A. Już po raz 9 spotkamy się na Pikniku Geologicznym, aby wspólnie, wraz z zaproszonymi gośćmi, odkrywać fascynujące tajemnice Ziemi. Poznamy historię jej powstania, dowiemy się dlaczego wybuchają wulkany i skąd się biorą trzęsienia ziemi. Zajrzymy do wnętrza skał i przyjrzymy się przyrodzie innych kontynentów. Podróżując palcem po mapie poznamy bogactwa naturalne Polski, ich genezę i obecne wykorzystanie a także bogatą historię polskiego górnictwa. Dowiemy się czy warto wykorzystywać niekonwencjonalne źródła energii i czy są one naszą przyszłością. Zaprosimy najmłodszych do wspólnej zabawy w strefie malucha, a starszych do udziału w grach i konkursach oczywiście z nagrodami. Będziemy podziwiać spektakularne wybuchy wulkanu, lepić swoje własne naczynia i tworzyć prehistoryczne arcydzieła sztuki.Już po raz 9 spotkamy się na Pikniku Geologicznym, aby wspólnie, wraz z zaproszonymi gośćmi, odkrywać fascynujące tajemnice Ziemi. Poznamy historię jej powstania, dowiemy się dlaczego wybuchają wulkany i skąd się biorą trzęsienia ziemi. Zajrzymy do wnętrza skał i przyjrzymy się przyrodzie innych kontynentów. Podróżując palcem po mapie poznamy bogactwa naturalne Polski, ich genezę i obecne wykorzystanie a także bogatą historię polskiego górnictwa. Dowiemy się czy warto wykorzystywać niekonwencjonalne źródła energii i czy są one naszą przyszłością. Zaprosimy najmłodszych do wspólnej zabawy w strefie malucha, a starszych do udziału w grach i konkursach oczywiście z nagrodami. Będziemy podziwiać spektakularne wybuchy wulkanu, lepić swoje własne naczynia i tworzyć prehistoryczne arcydzieła sztuki. |
geologia |
|