Hashtagowanie tożsamości, czyli co slawista/slawistka robi na Instagramie

Numer: 
48

Gwałtowny przyrost obrazów w obrębie sieci internetowej, a jednocześnie stale rozwijane media komunikacji wizualnej, powodują, że nie można przejść wobec tych zjawisk obojętnie. W ciągu sekundy Internauci wrzucają na Instagram – aplikację służącą do szybkiego publikowania zdjęć – 2 670 obrazów. Chociaż mówi się o nadmiarze, przesyceniu sfery publicznej obrazami, a przy tym o jednoczesnym spadku ich jakości, materiał wizualny nadal stanowi nie lada wyzwanie dla badaczy. Podczas wykładu słuchacze dowiedzą się, jak można badać serwis Instagram, a także co mogą z niego wyczytać slawiści uposażeni w dodatkowe – obok kulturoznawczych – narzędzia. Na przykładzie hashtagu #ojczyzna stosowanego w obrębie aplikacji pokazane zostaną strategie wizualizacji tego pojęcia stosowane przez chorwackich użytkowników serwisu. Rezultaty tego badania posłużą jako materiał do refleksji na tym, z czym Chorwatom kojarzy się ich własny kraj.

 

Typ spotkania: 
Forma: 
Dostępne od: 
15 lat
Dostępne do: 
100 lat
Termin: 
poniedziałek, 25 Wrzesień, 2017 - 17:00
Czas trwania: 
90 minut
Opis skrócony: 
Podczas wykładu słuchacze dowiedzą się, jak można badać serwis Instagram. Przykład hashtagu #ojczyzna posłuży jako materiał do refleksji na tym, z czym Chorwatom kojarzy się ich własny kraj.
Organizator: 
Wykonawca
dr
Ewa
Wróblewska-Trochimiuk
Miejsce spotkania: 
ul. Nowy Świat 72
00-001 Warszawa
Pałac Staszica, sala 166, I p.