Projektowanie interakcji ucieleśnionej
Moc obliczeniowa ucieleśniona w przedmiotach codziennego użytku, w przestrzeni prywatnej i publicznej. Jakie możliwości daje nowy rodzaj materiału jakim jest połączenie techniki cyfrowej z fizyczną materią? Inteligentne przedmioty, obiekty reagujące na ruch, światło, dźwięk, dotyk, ciepło, poruszające się, unikające lub podążające, porozumiewające się z nami i środowiskiem. Prowokują do określonych działań, modyfikują nasze zachowanie, naturalne w użyciu, harmonijnie wkomponowane w środowisko i dostosowane do naszych potrzeb. Czy to świat bliższy niż może się dziś wydawać? Wiesław Bartkowski przedstawi w praktyce, jaki wpływ na projektowanie interakcji człowiek - nowa technologia ma poznawczy aspekt naszej cielesności i jaka jest waga kontekstu społecznego.
mgr Wiesław Bartkowski - Projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Specjalizuje się w prowadzeniu badań i realizacji projektów na pograniczu informatyki, nauk społecznych i designu. Symuluje komputerowo i analizuje systemy techno-społeczne. Naukowo zajmuje się complex systems. Realizował badania m.in. w programie „Future and emerging technologies”. Stworzył narzędzia wykorzystywane w ONZ i West Point. Jest twórcą pionierskich na polskim rynku edukacyjnym programów kształcenia łączących informatykę z naukami humanistycznymi i twórczym wykorzystaniem technologii. Jego wizualizacje naukowe i instalacje interaktywne prezentowane były m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Centrum Sztuki Współczesnej, Galerii BOZAR, Zachęcie i Teatrze Nowym.