Co neuronauka i psychologia mówią o grach komputerowych?
Czy gry komputerowe mogą leczyć? Czego można się nauczyć, grając? Czy mózg gracza jest inny od mózgu osoby niegrającej? Czy gry mogą uzależniać?
W czasie wykładu spróbujemy odpowiedzieć na powyższe pytania, a więc przyjrzymy się temu, co współczesna psychologia i neuronauka mogą powiedzieć o grach komputerowych i ich użytkownikach. Omówimy też najważniejsze techniki pozwalające naukowcom zrozumieć działanie naszego mózgu i umysłu.
dr Maksymilian Bielecki
• Adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w katedrze Psychofizjologii Procesów Poznawczych. Wieloletni wykładowca Warsaw International Studies in Psychology Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych SWPS.
• Tytuł magistra i doktora uzyskał na Uniwersytecie SWPS, pracując pod kierunkiem prof. Grzegorza Sędka. Współpracuje obecnie z wieloma instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Psychologii Polskiej Akademii Nauk oraz Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania UW, Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Centrum Nauki Kopernik.
• Zainteresowania badawcze to przede wszystkich tematyka pamięci, uwagi oraz metodologii i statystyki w badaniach społecznych.
• W działalności dydaktycznej zajmuje się okulografią, metodologią oraz psychometrią.
• Jest jednym z założycieli Centrum Innowacji Społecznych SWPS, gdzie zajmuje się projektami pozwalającymi wykorzystać zaawansowaną wiedzę psychologiczną w procesie tworzenia nowych produktów, procesów i usług.