Czy awatar może cię zestresować? Stres społeczny w VR z punktu widzenia neuronauki

Numer: 
149

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) rozwija się w zawrotnym tempie, znajdując szerokie zastosowanie nie tylko w rozrywce, ale także w wielu innych dziedzinach. To nowoczesne narzędzie pozwala na tworzenie symulacji złożonych wirtualnych środowisk, które do złudzenia mogą przypominać rzeczywistość. W ostatnich latach obserwuje się ciągły wzrost zainteresowania tą techniką również na polu badań naukowych. Połączenie technologii VR i dostępnych metod pomiaru aktywności układu nerwowego oraz reakcji psychofizjologicznych otwiera całkiem nowe perspektywy dla neuronauki klinicznej i społecznej. Podczas spotkania porozmawiamy o możliwościach, które niesie ze sobą mariaż VR i nauki, jak również o ograniczeniach, które temu towarzyszą. Poszukamy odpowiedzi na pojawiające się pytania: po co badamy stres społeczny? Czy VR jest odpowiednią do tego techniką? Czy poziom stresu społecznego da się obiektywnie zmierzyć? Co się dzieje z ciałem, gdy odczuwamy stres? Czy awatar zestresuje nas tak samo jak człowiek?

Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Temat przewodni: 
Termin: 
środa, 25 Września, 2019 - 16:00
Czas trwania: 
60 minut
Opis skrócony: 
Połączenie VR i metod neuronauki otwiera nowe możliwości w badaniach nad stresem. Po co jednak badamy stres społeczny? Czy VR jest odpowiednią do tego techniką? Jak obiektywnie zmierzyć poziom stresu?
Organizator: 
mgr
Anna
Schudy
Miejsce spotkania: 
Jaracza 1
00-378 Warszawa