historia
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Polskie skrzydła nad Europą |
Rozwój lotnictwa w międzywojennej Polsce, po odzyskaniu niepodległości, cechował się nieporównywalną z jakimkolwiek innym okresem dynamiką |
|
|
Lekcja festiwalowa | Polskie skrzydła nad Europą |
Rozwój lotnictwa w międzywojennej Polsce, po odzyskaniu niepodległości, cechował się nieporównywalną z jakimkolwiek innym okresem dynamiką |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Polskie skrzydła nad Europą |
Rozwój lotnictwa w międzywojennej Polsce, po odzyskaniu niepodległości, cechował się nieporównywalną z jakimkolwiek innym okresem dynamiką |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Zachorować w Księstwie Warszawskim |
Cofnijmy się w czasie o ponad dwa stulecia. Zobaczmy jak i czym wówczas leczono, jakimi środkami dysponował lekarz, a także dlaczego, – o czym tak często piszą historycy – wykonywano tak wiele amputacji. Początek XIX wieku to również powstanie w Warszawie Szkoły Medycznej. Poznajmy jej wykładowców. Spadkobiercą tej tradycji jest Warszawski Uniwersytet Medyczny. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|