przyroda
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Środowisko przyrodnicze w planowaniu przestrzennym |
Warsztaty składają się z dwóch części, pierwsza skupi się na roli gleby w kształtowaniu się życia na Ziemi, w drugiej poruszone zostaną kwestie racjonalnego i przemyślanego sposobu planowania miast. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Woda w lesie |
Uczestnicy zapoznają się z metodami gospodarowania wodą w lasach. Znaczenie wody przedstawione będzie w dwóch aspektach: jako źródło życia i jako żywioł posiadający siłę niszczącą. Uczestnicy zapoznają się z pojęciami: powódź, susza, susza fizjologiczna, powierzchnia referencyjna, melioracja, mała retencja, śryż, okiść, sadź, szron. Uczestnicy poznają skutki nadmiaru wody i jej deficytu w lasach oraz zjawisk związanych ze zmiana stanu skupienia wody np. okiść. Poznają działania leśników w obliczu klęsk żywiołowych związanych z wodą. Przewidziana jest praca zbiorowa, grupowa oraz indywidualna. W ramach zajęć wykonane będą eksperymenty symulujące zjawiska wodne zachodzące w środowisku leśnym. Podsumowaniem będzie konkurs wiedzy związanej z tematem zajęć. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Czy diament można spalić? Kilka ciekawostek ze świata geologii |
Czy diament można spalić? W końcu to czysty węgiel. Dlaczego geolodzy badają mikroorganizmy z zamierzchłej przeszłości? Nie wystarczą im skamieniałości znajdowane w skałach, które można zobaczyć gołym okiem? Na te i kilka innych pytań spróbuję udzielić wam odpowiedzi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Środowisko przyrodnicze w planowaniu przestrzennym |
Warsztaty składają się z dwóch części, pierwsza skupi się na roli gleby w kształtowaniu się życia na Ziemi, w drugiej poruszone zostaną kwestie racjonalnego i przemyślanego sposobu planowania miast. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Wiatr największym zagrożeniem dla lasu |
Prezentacja i wykład--pogadanka:
Warsztaty: konkurs plastyczny - wykonanie plakatu „Wiatr największym zagrożeniem dla lasu”, eksperymenty sprawdzające wytrzymałość drewna. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Historia życia na Ziemi |
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów, podczas których:
Na podstawie animowanej prezentacji multimedialnej oraz informacji podawanych przez prowadzących uczniowie samodzielnie wykonają uproszczoną tabelę stratygraficzną, umieszczając w niej zwierzęta i rośliny charakterystyczne dla poszczególnych okresów geologicznych. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Co z tym plastikiem? Daj drugie życie plastikowi! |
Problem plastiku to problem globalny. Bardzo możliwe, że do 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej plastiku niż ryb. Ale to tylko jeden z wielu powodów, dla których zanieczyszczenie plastikiem jest globalnym problemem. Czy można go rozwiązać? Proponujemy poszerzyć wiedzę uczestników warsztatów na temat plastiku, odpowiemy na pytania: - kto wymyślił plastik? W trakcie zajęć damy również drugie życie plastikowym odpadom!
|
|