Manipulacje w gastronomii - czy wiesz dlaczego to właśnie jesz?
W części teoretycznej omówimy współczesne narzędzia oddziaływania na klientów lokali gastronomicznych, tj. wpływających na podejmowane przez nich decyzje. Przedstawimy najczęściej stosowane przez właścicieli lokali gastronomicznych sztuczki marketingowe mające wpływać na wybory i zachowania klientów. W oparciu o zjawiska psychologiczne i neurologiczne wykażemy, jak na wybory konsumentów wpływają m.in. reklama, światło, muzyka, kolory, zapachy i personel. Zaprezentujemy też sposoby pozyskiwania wiedzy na temat manipulowania zachowaniami klientów w lokalu gastronomicznym. W tym celu omówimy stosowane metody badawcze, również te najnowsze tzw. neuromarketingowe, które mogą być wykorzystane do udzielenia pełniejszej odpowiedzi na temat przyczyn zachowań konsumenckich.
W części praktycznej uczestnicy wezmą udział w wybranych badaniach jakościowych i neuromarketingowych, wykazując wpływ niektórych działań manipulacyjnych stosowanych na klientach w gastronomii.