Prawa konsumenta - czyli co powinno się wiedzieć, robiąc zakupy
Podczas wykładu zostaną omówione aspekty prawne związane z przygotowaniem ucznia do świadomego poruszania się na rynku dóbr konsumpcyjnych - kształtowania umiejętności krytycznego myślenia oraz podejmowania decyzji. Słuchaczom zostaną przekazane podstawowe informacje związane z konsekwencjami prawnymi nieuczciwej sprzedaży, w tym zostaną omówione klauzule abuzywne i wskazane instytucje, które mogą służyć pomocą w sprawach reklamacji. Ponadto uczniowie nauczą się wyróżniać uprawnienia konsumenta z tytułu rękojmi i gwarancji oraz poznają problematykę zawierania umów na odległość.
Uczestnicy nauczą się przede wszystkim, do kogo należy się zwrócić w przypadku problemów ze sprzedawcą oraz prawidłowo zidentyfikować niezadowolone postanowienia umowne. Ponadto będą wyróżniać takie uprawnienia jak rękojmia i gwarancja oraz poznają aspekty prawne związane z zawieraniem umów na odległość.