Ręka – język –mózg, czyli rola gestów i ruchu w nauce języka obcego

Numer: 
701

Płynność wypowiedzi jest ważna, kiedy mówimy w  języku obcym. Nie zawsze jednak formułowanie myśli i mówienie przebiega tak sprawnie i płynnie, jak życzyłby sobie tego mówiący, który próbuje porozumiewać się w języku obcym. Jednym z wielu elementów wpływających na dynamikę  wypowiedzi są gesty i ruch. Gesty są nie tylko ruchową ilustracją tego co mówimy, ale odgrywają również znaczącą rolę w komunikacji, na przykład wspomagają komunikację, ponieważ są pomocne w przywołaniu słów, których w danym momencie nie możemy sobie przypomnieć, czy też pomagają w sprawniejszym docieraniu do słów o niższej częstotliwości używania. Gesty i ruch mają również wartość dydaktyczną i są pomocne w procesie nauczania i uczenia się języków obcych. W kontekście nauki języka gesty są najczęściej kojarzone z techniką reagowania całym ciałem, która służy do wprowadzania słownictwa czy funkcji językowych, szczególnie wśród młodszych uczniów. Na tym jednak rola gestów i ruchu nie kończy się.  Podczas tego interaktywnego wykładu  postaramy się odpowiedzieć między innymi na następujące pytania: Czym są gesty? Jaka jest ich funkcja poznawcza? Czy gesty pomagają przyswajać wiedzę?  Jaką rolę odgrywają na różnych etapach nauki języka obcego? Czy gestykulujący nauczyciel przyczynia się do postępów w nauce dokonywanych przez jego uczniów? Czy gestykulujący uczeń języka obcego uczy się szybciej?

Termin: 
poniedziałek, 24 Września, 2018 - 11:00
Czas trwania: 
45 minut
Opis skrócony: 
Gesty i ruch mają wartość dydaktyczną i są pomocne w procesie przyswajania języków obcych. Na wykładzie poszukamy odpowiedzi na pytania dotyczące roli, jaką odgrywają na różnych etapach nauki języka.
Wykonawca
dr
Małgorzata
Szupica-Pyrzanowska
Miejsce spotkania: 
Dobra 55
00-312 Warszawa
sala 01.076