wiedza o społeczeństwie
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Bileciki poproszę! - symulacja rozprawy sądowej |
W czasie symulacji prostej rozprawy sądowej uczniowie wcielają się w rolę sędziów, świadków, powoda i pozwanych, osobiście doświadczając tego, na czym polega praca sędziego szukającego odpowiedzi na pytanie o to, co się zdarzyło i jak rozstrzygnąć spór między stronami. Prawo i proces cywilny w praktyce i w pigułce. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Jak kreatywnie rozwiązywać problemy? Wprowadzenie do technik kreatywnych i Design Thinking |
Głównym celem warsztatów jest zwiększenie kreatywności uczniów, odkrycie własnego potencjału, zapoznanie z najskuteczniejszymi narzędziami generowania nowych pomysłów oraz rozwój postawy proinnowacyjnej. Podczas warsztatu uczestnicy poznają narzędzia myślenia projektowego (design thinking), nauczą się technik generowania pomysłów oraz będą tworzyć oraz rozwijać produkty i usługi. Uczniowie będą mieli możliwość przetestowania w praktyce narzędzi i metody kreatywnego rozwiązywania problemów, aby zweryfikować, które z nich w największym stopniu odpowiadają ich indywidualnym upodobaniom. Projektowania Innowacji z Design Thinking to: 1. poznanie szybkich technik wspierania twórczości, 2. grupowa innowacja produktowa – praca w zespołach projektowych nad stworzeniem nowych produktów i usług, 3. praca zespołowa nad rozwiązywaniem problemów, 4. budowanie pewności kreatywnej i postawy proinnowacyjnej poprzez zabawę. |
|
|
Lekcja festiwalowa | GRA-nica: jak powstają granice, jak się zmieniają i dlaczego to dotyczy również mnie? |
Którędy przebiegają granice państw i organizacji ponadpaństwowych? Czy zawsze wyglądały tak jak dziś i co z tego dla NAS wynika? Ta lekcja z elementami grywalizacji ma na celu ukazanie, jak zmienia się przebieg granic państwowych. Mimo że nie są wieczne, mają wpływ na to, co myślimy o świecie i ludziach. W czasie lekcji poszerzycie Waszą wiedzę na temat granic, a następnie zbadacie konsekwencje ich istnienia i zmiany ich przebiegu. Szczegółowy przebieg lekcji:
|
|