przyroda
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Mamucie opowieści |
Około 2, 5 mln lat temu klimat na Ziemi zaczął się wyraźnie ochładzać. Obniżająca się temperatura spowodowała zwiększenie opadów śniegu. Powstały lądolody, które w okresach chłodnych pokrywały znaczną część ziemi. W tych trudnych klimatycznie warunkach, na przedpolach lądolodów żyły liczne zwierzęta doskonale przystosowane do zimna. Jednym z najbardziej znanych zwierząt mroźnej plejstoceńskiej tundry był mamut wielki. Czy rzeczywiście mamut wielki był największym przedstawicielem swego rodzaju? Jak wyglądał i kiedy żył? Czym różnił się od swojego żyjącego krewnego –słonia? Na te pytania i wiele innych znajdziecie odpowiedź w Mamucich opowieściach. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Ocena jakości ziarna w 60 sekund |
Celem lekcji jest wykonanie szybkiej analizy jakości ziarna zbóż z wykorzystaniem urządzenia do oceny całoziarnowej, która nie wymaga przemiału ziarna czy innego, specjalnego przygotowania. Zostaną ocenione próbki ziarna różnych gatunków zbóż, w tym również gorszej jakości oraz zanieczyszczone nasionami chwastów i resztami roślin. Uczniowie dowiedzą się: 1) do jakich celów można wykorzystać różne gatunki ziarna; 2) jaka jest zasada działania ww. urządzenia; 3) jakie jest jego wykorzystywanie w praktyce i w badaniach naukowych. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Ocena jakości ziarna w 60 sekund |
Celem lekcji jest wykonanie szybkiej analizy jakości ziarna zbóż z wykorzystaniem urządzenia do oceny całoziarnowej, która nie wymaga przemiału ziarna czy innego, specjalnego przygotowania. Zostaną ocenione próbki ziarna różnych gatunków zbóż, w tym również gorszej jakości oraz zanieczyszczone nasionami chwastów i resztami roślin. Uczniowie dowiedzą się: 1) do jakich celów można wykorzystać różne gatunki ziarna; 2) jaka jest zasada działania ww. urządzenia; 3) jakie jest jego wykorzystywanie w praktyce i w badaniach naukowych. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Ocena jakości ziarna w 60 sekund |
Celem lekcji jest wykonanie szybkiej analizy jakości ziarna zbóż z wykorzystaniem urządzenia do oceny całoziarnowej, która nie wymaga przemiału ziarna czy innego, specjalnego przygotowania. Zostaną ocenione próbki ziarna różnych gatunków zbóż, w tym również gorszej jakości oraz zanieczyszczone nasionami chwastów i resztami roślin. Uczniowie dowiedzą się: 1) do jakich celów można wykorzystać różne gatunki ziarna; 2) jaka jest zasada działania ww. urządzenia; 3) jakie jest jego wykorzystywanie w praktyce i w badaniach naukowych. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Ocena jakości ziarna w 60 sekund |
Celem lekcji jest wykonanie szybkiej analizy jakości ziarna zbóż z wykorzystaniem urządzenia do oceny całoziarnowej, która nie wymaga przemiału ziarna czy innego, specjalnego przygotowania. Zostaną ocenione próbki ziarna różnych gatunków zbóż, w tym również gorszej jakości oraz zanieczyszczone nasionami chwastów i resztami roślin. Uczniowie dowiedzą się: 1) do jakich celów można wykorzystać różne gatunki ziarna; 2) jaka jest zasada działania ww. urządzenia; 3) jakie jest jego wykorzystywanie w praktyce i w badaniach naukowych. |
|