Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa PIB
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Mój (pozytywny) wizerunek w sieci |
Podczas warsztatów licealiści dowiedzą się czym jest i jakie elementy składają się na ich wizerunek w sieci. Odpowiemy na pytanie, czy publikowanie zdjęć w internecie może wpływać na naszą przyszłość? Zastanowimy się dlaczego tak ważne jest dbanie o swój pozytywny wizerunek w sieci i jakie znaczenie może mieć on w naszym życiu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Szyfrowanie - jak to działa? |
Szyfrów używamy od tysiącleci. Od zaledwie kilku dekad są one jednak podstawą roli, jaką internet pełni w naszym życiu. Pomagają zachować poufność korespondencji, ale przede wszystkim są podstawą ekonomii internetowej - bo bez nich nie sposób myśleć o bankowości internetowej czy zakupach przez internet. Czy jednak wiecie, jak tak naprawdę działają współczesne szyfry? |
|
|
Lekcja festiwalowa | Szyfrowanie - jak to działa? |
Szyfrów używamy od tysiącleci. Od zaledwie kilku dekad są one jednak podstawą roli, jaką internet pełni w naszym życiu. Pomagają zachować poufność korespondencji, ale przede wszystkim są podstawą ekonomii internetowej - bo bez nich nie sposób myśleć o bankowości internetowej czy zakupach przez internet. Czy jednak wiecie, jak tak naprawdę działają współczesne szyfry? |
|
|
Lekcja festiwalowa | Jak być odpornym na dezinformację w codzienności? |
Lekcja ma przedstawić uczniom działanie dezinformacji i jej konsekwencje w codziennym życiu. Fałszywe informacje wpływają realnie na naszą rzeczywistość na wielu poziomach. Wiedza o kluczowych mechanizmach rządzących dezinformacją oraz wprowadzenie elementów fact-checkingu pozwoli uczniom na świadome korzystanie ze źródeł informacji. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Nie daj się cyberprzestępcom – czyli jak nie stracić twarzy w sieci |
Podczas lekcji uczniowie dowiedzą się czym są ataki socjotechniczne oraz jakie są ich rodzaje na podstawie najczęściej występujących w polskiej cyberprzestrzeni. Poznają sposoby rozpoznawania ataków oraz techniki reagowania na te ataki. W czasie zajęć będą elementy praktyczne ataków z wykorzystaniem ataku typu phishing. Dodatkowo uczniowie w czasie lekcji będą mogli sprawdzić samych siebie, korzystając z gotowych narzędzi (quizy) oraz po wykładzie zostaną sprawdzone ich umiejętności rozpoznawania ataków. |
|