Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Konne podróże - karetą, bryczką, saniami |
Lekcja wprowadza w historię pojazdów konnych, zaznajamia z dawnymi sposobami podróżowania. Rozszerza wiedzę na temat koni i ich pracy w służbie człowieka. Dostarcza informacji na temat budowy pojazdu konnego, rodzajów zaprzęgów, poszerzają wiedzę na temat koni - ich wyglądu, zachowań i potrzeb. |
historia |
|
Lekcja festiwalowa | Origami zwierzęta i nie tylko |
Zajęcia składają się ze wstępu o aspekcie ekologicznym o powstawaniu papieru: • drzewo – papier – makulatura – recykling – papier, • krótka historia powstania orgiami. oraz części praktycznej, podczas której uczestnicy składają modele zwierząt. |
sztuka |
|
Lekcja festiwalowa | Synatropizacja, czyli cywilizowanie dzikości |
Celem zajęć jest zapoznanie młodzieży gimnazjalnej z procesem synantropizacji, której podlega coraz więcej gatunków zwierząt dziko żyjących w przyrodzie. Na zajęciach przedstawione zostaną czynniki odpowiadające za zmianę w trybie życia zwierząt. Po lekcji uczniowie będą posiadać wiedzę na temat gatunków, które całkowicie przeszły proces synantropizacji, a które są w fazie przystosowywania się do życia wśród ludzi . Celem zajęć jest także uświadomienie młodzieży, że działalność człowieka niesie za sobą ogromne konsekwencje dla środowiska naturalnego i każda ingerencja w środowisko naturalne pociąga za sobą określone skutki nie tylko dla dziko żyjących zwierząt ale i dla ludzi. Do przeprowadzenia zajęć wykorzystywana będzie ekspozycja w Sali „Las”. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czego nie wiemy o koniach i innych zwierzętach? |
Zajęcia odbywają się w Powozowni, z wykorzystaniem ekspozycji, prezentacji zdjęć, pasz, którymi karmimy konie, akcesoriów jeździeckich i zaprzęgowych. Wspólnie definiujemy konia (anatomia, eksterier, rola na tle innych gatunków zwierząt udomowionych). Poznajemy specyfikę końskiego umysłu (duży roślinożerca, instynkt stadny, hierarchia stada). Podkreślamy konieczność dbania o dobry stan psychiczny i fizyczny konia – podczas odpoczynku i pracy. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | W królestwie grzybów |
Lekcje mają na celu -poznanie środowiska leśnego - podział na warstwy i zależności w nich występujące. -poznanie środowiska leśnego rola grzybów w życiu człowieka -rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji -umiejętność pracy w grupie. -kształtowanie właściwych postaw i zachowań w lesie.
|
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Co noszą zwierzęta w lesie kiedy jest zimno? |
Zajęcia odbywają się w sali „Las”. Celem zajęć jest: przedstawienie dzieciom przystosowań kilku gatunków zwierząt żyjących w Polsce do zmiany warunków klimatycznych. Omówione zostaną procesy odpowiedzialne za wytworzenie odpowiednich przystosowań do zmiany warunków pogodowych. Poza tym uczestnicy zajęć dowiedzą się jak wybrane gatunki zwierząt dzikich radzą sobie z ograniczoną ilością pokarmu i co w ogóle jedzą zimą. Dzieci poznają także gatunki zwierząt, które zamiast przystosowywać się do zimna, wolą migrować na tereny gdzie w czasie zimy panuje wyższa temperatura otoczenia. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czego nie wiemy o koniach i innych zwierzętach? |
Zajęcia z wykorzystaniem ekspozycji Powozownia, prezentacji zdjęć, pasz, którymi karmimy konie, akcesoriów jeździeckich i zaprzęgowych. Wspólnie definiujemy konia (anatomia, eksterier, rola na tle innych gatunków zwierząt udomowionych). Poznajemy specyfikę końskiego umysłu (duży roślinożerca, instynkt stadny, hierarchia stada). Podkreślamy konieczność dbania o dobry stan psychiczny i fizyczny konia – podczas odpoczynku i pracy. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Origami i nie tylko |
Zajęcia składają się ze wstępu o aspekcie ekologicznym o powstawaniu papieru: • drzewo – papier – makulatura – recykling – papier, • krótka historia powstania orgiami. oraz części praktycznej, podczas której uczestnicy składają modele zwierząt. |
sztuka |
|
Lekcja festiwalowa | Co wiemy o grzybach? |
Lekcje mają na celu: - poznanie wybranych grzybów, uświadomienie ogromnego zróżnicowania grzybów pod względem wyglądu i kształtów, wskazanie różnic, kształtowanie zachowań w środowisku leśnym (dzieci młodsze), - poznanie budowy grzybów kapeluszowych, podział grzybów na grupy, znaczenie grzybów w środowisku leśnym - uświadomienie zagrożeń wynikających z braku znajomości grzybów |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Konne podróże - karetą, bryczką, saniami |
Poprzez krótkie opowiadania, zabawy ruchowe, rysowanie i układanki lekcja wprowadza w historię pojazdów konnych, zaznajamia z dawnymi sposobami podróżowania. Rozszerza wiedzę na temat koni i ich pracy w służbie człowieka. |
historia |
|
Lekcja festiwalowa | Ginące gatunki polskiej fauny |
Zajęcia odbywają się w sali „Las”. Dzieci biorące udział w lekcji zdobywają wiedzę w zakresie ginących gatunków. Uczestnicy zapoznawani są z przyczynami zmniejszania się liczebności poszczególnych gatunków zwierząt oraz ze skutkami obecności w środowisku gatunków inwazyjnych. Uczestnicy zajęć dowiedzą się również jakie zwierzęta z rodzimej fauny Polski są zagrożone w wyniku pojawienia się gatunków obcych dla rodzimego środowiska. Omówione zostaną także skutki zmniejszenia różnorodności biologicznej wśród zwierząt. Dzieci dowiedzą się również o sposobach ochrony ginących gatunków w Polsce. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Konne podróże - karetą, bryczką, saniami |
Poprzez krótkie opowiadania, zabawy ruchowe, rysowanie i układanki lekcja wprowadza w historię pojazdów konnych, zaznajamia z dawnymi sposobami podróżowania. Rozszerza wiedzę na temat koni i ich pracy w służbie człowieka. |
historia |
|
Lekcja festiwalowa | Origami i nie tylko |
Zajęcia składają się ze wstępu o aspekcie ekologicznym o powstawaniu papieru: • drzewo – papier – makulatura – recykling – papier, • krótka historia powstania orgiami. oraz części praktycznej, podczas której uczestnicy składają modele zwierząt. |
sztuka |
|
Lekcja festiwalowa | Co wiemy o grzybach? |
Lekcje mają na celu: - poznanie wybranych grzybów, uświadomienie ogromnego zróżnicowania grzybów pod względem wyglądu i kształtów, wskazanie różnic, kształtowanie zachowań w środowisku leśnym (dzieci młodsze), - poznanie budowy grzybów kapeluszowych, podział grzybów na grupy, znaczenie grzybów w środowisku leśnym - uświadomienie zagrożeń wynikających z braku znajomości grzybów |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czego nie wiemy o koniach i innych zwierzętach? |
Zajęcia z wykorzystaniem ekspozycji Powozownia, prezentacji zdjęć, pasz, którymi karmimy konie, akcesoriów jeździeckich i zaprzęgowych. Wspólnie definiujemy konia (anatomia, eksterier, rola na tle innych gatunków zwierząt udomowionych). Poznajemy specyfikę końskiego umysłu (duży roślinożerca, instynkt stadny, hierarchia stada). Podkreślamy konieczność dbania o dobry stan psychiczny i fizyczny konia – podczas odpoczynku i pracy. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czego nie wiemy o koniach i innych zwierzętach? |
Zajęcia z wykorzystaniem ekspozycji Powozownia, prezentacji zdjęć, pasz, którymi karmimy konie, akcesoriów jeździeckich i zaprzęgowych. Wspólnie definiujemy konia (anatomia, eksterier, rola na tle innych gatunków zwierząt udomowionych). Poznajemy specyfikę końskiego umysłu (duży roślinożerca, instynkt stadny, hierarchia stada). Podkreślamy konieczność dbania o dobry stan psychiczny i fizyczny konia – podczas odpoczynku i pracy. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Nocą w lesie jest bardzo gwarno |
Zajęcia odbywają się w sali "Las" z wykorzystaniem latarek dzięki czemu dzieci mają możliwość wczuć się w atmosferę panującą w lesie nocą. Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z gatunkami dzikich zwierząt żyjących w Polsce. Dowiedzą się dlaczego zwierzęta te żerują i polują głównie nocą oraz jakie czynniki pozwalają im na skuteczne poruszanie się nocą w lesie i po polach. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Origami i nie tylko |
Zajęcia składają się ze wstępu o aspekcie ekologicznym o powstawaniu papieru: • drzewo – papier – makulatura – recykling – papier, • krótka historia powstania orgiami. oraz części praktycznej, podczas której uczestnicy składają modele zwierząt. |
sztuka |
|
Lekcja festiwalowa | Co wiemy o grzybach? |
Lekcje mają na celu: - poznanie wybranych grzybów, uświadomienie ogromnego zróżnicowania grzybów pod względem wyglądu i kształtów, wskazanie różnic, kształtowanie zachowań w środowisku leśnym (dzieci młodsze), - poznanie budowy grzybów kapeluszowych, podział grzybów na grupy, znaczenie grzybów w środowisku leśnym - uświadomienie zagrożeń wynikających z braku znajomości grzybów |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Konne podróże - karetą, bryczką, saniami |
Poprzez krótkie opowiadania, zabawy ruchowe, rysowanie i układanki lekcja wprowadza w historię pojazdów konnych, zaznajamia z dawnymi sposobami podróżowania. Rozszerza wiedzę na temat koni i ich pracy w służbie człowieka. |
historia |
|
Lekcja festiwalowa | Nocą w lesie jest bardzo gwarno |
Zajęcia odbywają się w sali "Las" z wykorzystaniem latarek dzięki czemu dzieci mają możliwość wczuć się w atmosferę panującą w lesie nocą. Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z gatunkami dzikich zwierząt żyjących w Polsce. Dowiedzą się dlaczego zwierzęta te żerują i polują głównie nocą oraz jakie czynniki pozwalają im na skuteczne poruszanie się nocą w lesie i po polach. |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Origami i nie tylko |
Zajęcia składają się ze wstępu o aspekcie ekologicznym o powstawaniu papieru: • drzewo – papier – makulatura – recykling – papier, • krótka historia powstania orgiami. oraz części praktycznej, podczas której uczestnicy składają modele zwierząt. |
sztuka |
|
Lekcja festiwalowa | Co wiemy o grzybach? |
Lekcje mają na celu: - poznanie wybranych grzybów, uświadomienie ogromnego zróżnicowania grzybów pod względem wyglądu i kształtów, wskazanie różnic, kształtowanie zachowań w środowisku leśnym (dzieci młodsze), - poznanie budowy grzybów kapeluszowych, podział grzybów na grupy, znaczenie grzybów w środowisku leśnym - uświadomienie zagrożeń wynikających z braku znajomości grzybów |
biologia |
|
Lekcja festiwalowa | Czego nie wiemy o koniach i innych zwierzętach? |
Zajęcia z wykorzystaniem ekspozycji Powozownia, prezentacji zdjęć, pasz, którymi karmimy konie, akcesoriów jeździeckich i zaprzęgowych. Wspólnie definiujemy konia (anatomia, eksterier, rola na tle innych gatunków zwierząt udomowionych). Poznajemy specyfikę końskiego umysłu (duży roślinożerca, instynkt stadny, hierarchia stada). Podkreślamy konieczność dbania o dobry stan psychiczny i fizyczny konia – podczas odpoczynku i pracy. |
biologia |
|