Muzeum Warszawy
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Spotkanie festiwalowe | Piórkiem, dłutkiem, rysikiem-artystyczne techniki graficzne-warsztaty z wykonywania linorytów |
Moda i Druk .1918 rok" Radość z odzyskania Niepodległości, z odbudowy państwowowści Polskiej zaowocowały ożywieniem w wielu sferach politycznych, gospodarczych społecznych , kulturowych :także w konsekwencji ożywienia życia towarzyskiego - wzrostem zainteresowania modnymi ubiorami . Zmiany w ubiorach szczególnie kobiecych wi ązały sie z emancypacja ,podjeciem aktywnośći zawodowej ,społecznej i politycznej a także sportowej . Stroje uległy ogromnej transformacji - stały sie prostsze,wygodniejsze. Nauczycielki,ekspedientki, urzedniczki potrzebowały wygodnych i jednocześnie eleganckich ubiorów do pracy .Salony, Domy Mody lub projektanci ubrań wydawali własne ilustrowane czasopisma lub publikowali reklamy w wydawanej prasie kobiecej ( Bluszcz, Pani, Kłosy) Muzeu drukarstwa przygotowało pokaz ulotek reklamowych i reklam z czasopism z własnej kolekcji. Prezentacja stanowi inspiracje do warsztatów graficznych kaligraficznego zaprojektowania reklamy czy wykonanie linorytu inspirowanego pokazem reklam. |
Nauki humanistyczne |
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne |
W trakcie tegorocznej edycji Festiwalu Nauki Muzeum Drukarstwa zaprasza na lekcje "Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne", w trakcie których uczniowie będą mogłi własnoręcznie wykonać linoryt. W tym roku będzie on inspirowany pokazem reklam mody z kolekcji Muzeum "Moda i druk.1918 rok", a następnie wytłoczyć go na zabytkowej prasie. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne |
W trakcie tegorocznej edycji Festiwalu Nauki Muzeum Drukarstwa zaprasza na lekcje "Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne", w trakcie których uczniowie będą mogłi własnoręcznie wykonać linoryt. W tym roku będzie on inspirowany pokazem reklam mody z kolekcji Muzeum "Moda i druk.1918 rok", a następnie wytłoczyć go na zabytkowej prasie. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne |
W trakcie tegorocznej edycji Festiwalu Nauki Muzeum Drukarstwa zaprasza na lekcje "Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne", w trakcie których uczniowie będą mogłi własnoręcznie wykonać linoryt. W tym roku będzie on inspirowany pokazem reklam mody z kolekcji Muzeum "Moda i druk.1918 rok", a następnie wytłoczyć go na zabytkowej prasie. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Apteka, czyli laboratorium |
Uczestnicy lekcji muzealnej poznają znaczenie farmacji dla rozwoju chemii, dowiadują się o wpływie odkryć dokonywanych w aptekach na możliwość zwalczania chorób oraz na rozwój przemysłu chemicznego, włókienniczego i spożywczego. Do końca XIX wieku apteka była jednym z ważniejszych miejsc prowadzenia eksperymentów, a w konsekwencji odkryć wielu substancji, które następnie stosowane były jako leki. Wielcy chemicy często byli aptekarzami. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kronikarze codzienności |
W oparciu o pamiętniki, które tworzą narrację na wystawie, uczniowie zastanowią się nad różnymi formami rejestracji rzeczywistości. Poznają różnice między dziennikiem, pamiętnikiem a kroniką. Zdobytą wiedzę odniosą do współczesnych sposobów dzielenia się własnymi doświadczeniami: streamingiem, instastory, materiałami wideo, które dziś bardzo często zwracają uwagę światowej opinii publicznej na przeróżne konflikty w różnych częściach globu. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne |
W trakcie tegorocznej edycji Festiwalu Nauki Muzeum Drukarstwa zaprasza na lekcje "Dłutkiem, piórkiem, rysikiem - artystyczne techniki graficzne", w trakcie których uczniowie będą mogłi własnoręcznie wykonać linoryt. W tym roku będzie on inspirowany pokazem reklam mody z kolekcji Muzeum "Moda i druk.1918 rok", a następnie wytłoczyć go na zabytkowej prasie. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Warszawa mimo wszystko |
W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jak władze Warszawy zarządzały miastem we wrześniu 1939 roku. Samodzielnie znajdą rozwiązania pojawiających się wówczas problemów. Zaznajomią się z działalnością instytucji, które wówczas funkcjonowały, oraz tworzonych oddolnie organizacji obywatelskich. Na podstawie wspomnień gońca Stefana Starzyńskiego zastanowią się również nad rolą prezydenta w organizowaniu życia miasta i jego mieszkańców. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Miejskie (samo)poczucie |
Naturalną konsekwencją integracji sensorycznej jest wzrost empatii, dlatego też na zajęciach – wychodząc od samopoczucia uczestników – kierować będziemy się w stronę współtworzenia przestrzeni przyjaznej innym mieszkańcom miasta. Podczas spotkania uczniowie będą mogli zarówno skoncentrować się na swoich indywidualnych odczuciach, jak i rozwinąć kompetencje zespołowe, wykonując wspólny projekt parku oraz współpracując ze sobą przy gromadzeniu wiedzy na temat Pragi. |
|
|
Spotkanie festiwalowe | Warsztaty z kaligraficznego projektowania reklam |
Moda i Druk .1918 rok" Radość z odzyskania Niepodległości, z odbudowy państwowowści Polskiej zaowocowały ożywieniem w wielu sferach politycznych, gospodarczych społecznych , kulturowych :także w konsekwencji ożywienia życia towarzyskiego - wzrostem zainteresowania modnymi ubiorami . Zmiany w ubiorach szczególnie kobiecych wi ązały sie z emancypacja ,podjeciem aktywnośći zawodowej ,społecznej i politycznej a także sportowej . Stroje uległy ogromnej transformacji - stały sie prostsze,wygodniejsze. Nauczycielki,ekspedientki, urzedniczki potrzebowały wygodnych i jednocześnie eleganckich ubiorów do pracy .Salony, Domy Mody lub projektanci ubrań wydawali własne ilustrowane czasopisma lub publikowali reklamy w wydawanej prasie kobiecej ( Bluszcz, Pani, Kłosy) Muzeu drukarstwa przygotowało pokaz ulotek reklamowych i reklam z czasopism z własnej kolekcji. Prezentacja stanowi inspiracje do warsztatów graficznych kaligraficznego zaprojektowania reklamy czy wykonanie linorytu inspirowanego pokazem |
Nauki humanistyczne |
|