Warsztaty z kaligraficznego projektowania reklam
Moda i Druk .1918 rok" Radość z odzyskania Niepodległości, z odbudowy państwowowści Polskiej zaowocowały ożywieniem w wielu sferach politycznych, gospodarczych społecznych , kulturowych :także w konsekwencji ożywienia życia towarzyskiego - wzrostem zainteresowania modnymi ubiorami . Zmiany w ubiorach szczególnie kobiecych wi ązały sie z emancypacja ,podjeciem aktywnośći zawodowej ,społecznej i politycznej a także sportowej . Stroje uległy ogromnej transformacji - stały sie prostsze,wygodniejsze. Nauczycielki,ekspedientki, urzedniczki potrzebowały wygodnych i jednocześnie eleganckich ubiorów do pracy .Salony, Domy Mody lub projektanci ubrań wydawali własne ilustrowane czasopisma lub publikowali reklamy w wydawanej prasie kobiecej ( Bluszcz, Pani, Kłosy) Muzeu drukarstwa przygotowało pokaz ulotek reklamowych i reklam z czasopism z własnej kolekcji. Prezentacja stanowi inspiracje do warsztatów graficznych kaligraficznego zaprojektowania reklamy czy wykonanie linorytu inspirowanego pokazem