DNA – istota życia

Numer:
649

Gdy w drugiej połowie XX wieku J. Watson i F. Crick odkryli podstawowy element dziedziczności i nośnik informacji genetycznej – strukturę DNA, wypowiedzieli słowa "Odkryliśmy istotę życia...". DNA, czyli kwas deoksyrybonukleinowy, jest chemiczną makrocząsteczką, która w swojej budowie ma zapisane informacje dotyczące budowy organizmu. Występuje on u wirusów, bakterii, roślin, zwierząt oraz ludzi.  Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z ogólną budową i właściwościami materiału genetycznego. Na wielu ciekawych przykładach dowiedzą się, dlaczego każdy z nas jest inny – inaczej wygląda, rośnie, zachowuje się, a nawet choruje. W części praktycznej uczniowie będą samodzielnie izolować DNA.

Typ szkoły i dziedzina:
Forma:
Termin:
wtorek, 22 Września, 2020 - 10:00
Czas trwania:
45 minut
Opis skrócony:
Celem warsztatów jest zapoznanie uczniów z ogólną budową i właściwościami materiału genetycznego. Na wielu ciekawych przykładach dowiedzą się, dlaczego każdy z nas jest inny ...
dr hab.
Joanna
Cymerys-Bulenda
dr
Anna
Słońska-Zielonka
Miejsce spotkania:
Szkoła, której zostanie przyznana lekcja dostanie link do nagrania, a następnie odbędzię się krótkie spotkanie w czasie rzeczywistym.
Wydarzenie online:
Wydarzenie online
Wydarzenie online na żywo:
Wydarzenie online na żywo