Uniwersytet on-line – technika, która może zbudować i zniszczyć
Digitalizacja procesu dydaktycznego wydaje się być dzisiaj jednym z kilku filarów rozwoju sektora nauki. Transterytorialny dostęp do usług edukacyjnych daje możliwość otwarcia się uczelni na dotychczas niedostępne rynki i ludzi. Koncepcja tzw. flying university daje studentom możliwość nabywania doświadczenia, dotykając różnych kultur, sposobów podejścia do nauki. Korzystanie z rozwiązań innowacyjnych podnosi też kompetencje cyfrowe studentów i wykładowców – jakże potrzebne na dzisiejszym rynku. Obok tego ogromnego bagażu korzyści mamy jednak też ryzyka. Zbyt szybkie inwestowanie w innowacyjne procesy dydaktyczne potęguje zjawisko wykluczenia cyfrowego. Digitalizacja uczelni bez odpowiedniej inwestycji w bezpieczeństwo potęguje ryzyko i tak coraz częstszych już wycieków danych, co ma bardzo negatywny wpływ na jej wizerunek. Celem wystąpienie będzie zaakcentowanie kamieni milowych niezbędnych do wyznaczenia przez każdą uczelnię wyższą, aby w sposób optymalny zapewnić jej skuteczną digitalizację.