Zakład Oceny Jakości Żywności SGGW
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Ile jest cukru w cukrze, ile jest alkoholu w alkoholu? |
Warsztaty mają na celu przybliżenie uczniom metod oznaczania zawartości cukru oraz alkoholu w wybranych produktach spożywczych. Poprzez samodzielne wykonanie pomiarów densymetrycznych, refraktometrycznych uczniowie dokonają oceny, ile cukru znajduje się w produktach takich jak napoje oraz czy deklarowana zawartość alkoholu przez producenta jest zgodna z rzeczywistą zawartością tego składnika w napojach alkoholowych. Dodatkowo uczniowie będą mogli za pomocą metod miareczkowych samodzielnie wykonać analizę dotyczącą kwasowości produktu spożywczego i wywnioskować czy próbki żywności są odpowiedniej jakości czy też zostały zafałszowane lub ich jakość uległa pogorszeniu w wyniku np. nieodpowiedniego przechowywania surowca (na przykładzie próbek mleka). Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w naszych lekcjach festiwalowych!
|
|
|
Lekcja festiwalowa | Ile jest cukru w cukrze, ile jest alkoholu w alkoholu? |
Warsztaty mają na celu przybliżenie uczniom metod oznaczania zawartości cukru oraz alkoholu w wybranych produktach spożywczych. Poprzez samodzielne wykonanie pomiarów densymetrycznych, refraktometrycznych uczniowie dokonają oceny, ile cukru znajduje się w produktach takich jak napoje oraz czy deklarowana zawartość alkoholu przez producenta jest zgodna z rzeczywistą zawartością tego składnika w napojach alkoholowych. Dodatkowo uczniowie będą mogli za pomocą metod miareczkowych samodzielnie wykonać analizę dotyczącą kwasowości produktu spożywczego i wywnioskować czy próbki żywności są odpowiedniej jakości czy też zostały zafałszowane lub ich jakość uległa pogorszeniu w wyniku np. nieodpowiedniego przechowywania surowca (na przykładzie próbek mleka). Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w naszych lekcjach festiwalowych!
|
|
|
Lekcja festiwalowa | Ile jest cukru w cukrze, ile jest alkoholu w alkoholu? |
Warsztaty mają na celu przybliżenie uczniom metod oznaczania zawartości cukru oraz alkoholu w wybranych produktach spożywczych. Poprzez samodzielne wykonanie pomiarów densymetrycznych, refraktometrycznych uczniowie dokonają oceny, ile cukru znajduje się w produktach takich jak napoje oraz czy deklarowana zawartość alkoholu przez producenta jest zgodna z rzeczywistą zawartością tego składnika w napojach alkoholowych. Dodatkowo uczniowie będą mogli za pomocą metod miareczkowych samodzielnie wykonać analizę dotyczącą kwasowości produktu spożywczego i wywnioskować czy próbki żywności są odpowiedniej jakości czy też zostały zafałszowane lub ich jakość uległa pogorszeniu w wyniku np. nieodpowiedniego przechowywania surowca (na przykładzie próbek mleka). Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w naszych lekcjach festiwalowych!
|
|
|
Lekcja festiwalowa | Ile jest cukru w cukrze, ile jest alkoholu w alkoholu? |
Warsztaty mają na celu przybliżenie uczniom metod oznaczania zawartości cukru oraz alkoholu w wybranych produktach spożywczych. Poprzez samodzielne wykonanie pomiarów densymetrycznych, refraktometrycznych uczniowie dokonają oceny, ile cukru znajduje się w produktach takich jak napoje oraz czy deklarowana zawartość alkoholu przez producenta jest zgodna z rzeczywistą zawartością tego składnika w napojach alkoholowych. Dodatkowo uczniowie będą mogli za pomocą metod miareczkowych samodzielnie wykonać analizę dotyczącą kwasowości produktu spożywczego i wywnioskować czy próbki żywności są odpowiedniej jakości czy też zostały zafałszowane lub ich jakość uległa pogorszeniu w wyniku np. nieodpowiedniego przechowywania surowca (na przykładzie próbek mleka). Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w naszych lekcjach festiwalowych!
|
|