Jak się dobrze komunikować z innymi?
Komunikacja to jeden z podstawowych procesów, dzięki któremu możemy nawiązywać relacje i interakcje społeczne. Towarzyszy nam od czasu narodzin - już od pierwszych dni jest dla nas źródłem wiedzy nie tylko o nas samych, ale też o otaczającej nas rzeczywistości. Wysyłamy komunikaty werbalne jak i niewerbalne, które sygnalizują innym nasze potrzeby. Komunikowanie się to złożony proces wymagający zarówno od nadawcy, jak i odbiorcy, odpowiednich kompetencji, takich jak: aktywne słuchanie, wyrażanie swojego zdania, konstruowanie konstruktywnej krytyki. Wyrażanie swoich potrzeb, myśli, emocji w sposób szczery, a jednocześnie nie krzywdzący drugiej osoby, to nie lada wyzwanie. Dobra komunikacja interpersonalna to niezbędny warunek, by ludzie mogli rozmawiać ze sobą w sposób otwarty. Taka komunikacja kształtuje prawidłowe relacje między ludźmi, sprzyja przyjaźni, pomaga w podejmowaniu współpracy, buduje zaufanie i poczucie bezpieczeństwa, a także zapobiega bądź pozwala na przemyślane rozwiązywanie konfliktów. Często bowiem sposób, w jaki przekazujemy treści, prowadzi do nieporozumień i przedstawienia siebie w opozycji do zamierzonej intencji.
Cele szkolenia:
• Zapoznanie i przybliżenie form komunikacji, utrudnień i innych barier komunikacyjnych.
• Uświadomienie roli aktywnego słuchania w procesie porozumiewania się
• Przedstawienie znaczenia niewerbalnych komunikatów
•Zachęcenie do rozwoju w sferze umiejętności komunikowania się i rozumienia innych.
• Uzmysłowienie silnego powiązania rozwoju zdolności komunikacyjnych z rozwojem emocjonalnym i społecznym.
• Rozwijanie zdolności nawiązywania i podtrzymywania właściwych relacji z innymi
• Rozwijanie podstawowych umiejętności interpersonalnych