I ty możesz zostać tajnym agentem! Gra edukacyjna w klimacie filmów akcji
Na początku uczestnicy zostaną podzieleni na 4-5 drużyn (w zależności od liczby obecnych). Każda z drużyn będzie miała za zadanie rozwianie szeregu zadań i zagadek spod znaku kina szpiegowskiego. Poszczególne stacje będą oparte na doświadczeniach fizykochemicznych.
1. Kurs szyfrowania baterią – wprowadzenie do procesu elektrolizy na przykładzie zostawiania kodów i symboli na kartce zwilżonej roztworem jodku potasu.
2. Zakładanie podsłuchu – wykorzystanie faktury bawełny do odbijania baniek mydlanych od powierzchni materiału (obserwacja zjawiska napięcia powierzchniowego).
3. Odczytywanie tajnych informacji – wywabienie niewidocznej wiadomości poprzez podgrzewanie kartki zapisanej tuszem sympatycznym - sokiem z cytryny.
4. Zbieranie wskazówek z miejsca przestępstwa – wykorzystanie m.in. sztucznej krwi (za pomocą rodanku żelaza) oraz odcisków palców (daktyloskopia).
5. Ucieczka improwizowanym samolotem – budowa prostego samolotu z wykorzystaniem papierowych kubeczków i taśmy klejącej. 6. Obwody elektryczne – sprawdzanie czy obwód jest zamknięty poprzez obserwację podłączonej żarówki. Wszystkie doświadczenia są w pełni bezpieczne i będą przeprowadzane pod czujnym okiem członków Koła Naukowego Inżynierii Chemicznej i Procesowej.
6. Obwody elektryczne – sprawdzanie czy obwód jest zamknięty poprzez obserwację podłączonej żarówki. Wszystkie doświadczenia są w pełni bezpieczne i będą przeprowadzane pod czujnym okiem członków Koła Naukowego Inżynierii Chemicznej i Procesowej.
Wszystkie doświadczenia są w pełni bezpieczne i będą przeprowadzane pod czujnym okiem członków Koła Naukowego Inżynierii Chemicznej i Procesowej.
Komentarze
Karol Niemiec