Muzeum Farmacji, Oddział Muzeum Warszawy
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem – zaprojektuj własną ulotkę |
Podczas zajęć poznamy proces twórczy artysty grafika – od fazy projektowej, poprzez przygotowanie matrycy linorytniczej, do wykonania odbitki. Poznamy różne rodzaje materiałów (papiery drukarskie, farby drukarskie), narzędzi (wałki, prasy drukarskie, dłutka linorytnicze) oraz nauczymy się właściwego ich stosowania. Każdy uczestnik zajęć otrzyma płytkę linoleum, na której narysuje ołówkiem projekt własnej ulotki. Po wykonaniu rysunku, specjalnym dłutkiem, będzie można wyciąć swój wzór. Odbitki drukowane będą własnoręcznie na zabytkowej prasie drukarskiej. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna itd. – producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z wystawą główną oraz wystawą czasową w Muzeum Farmacji, a w szczególności skupimy się na prezentowanych plakatach i ulotkach. Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co – opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem – zaprojektuj własną ulotkę |
Podczas zajęć poznamy proces twórczy artysty grafika – od fazy projektowej, poprzez przygotowanie matrycy linorytniczej, do wykonania odbitki. Poznamy różne rodzaje materiałów (papiery drukarskie, farby drukarskie), narzędzi (wałki, prasy drukarskie, dłutka linorytnicze) oraz nauczymy się właściwego ich stosowania. Każdy uczestnik zajęć otrzyma płytkę linoleum, na której narysuje ołówkiem projekt własnej ulotki. Po wykonaniu rysunku, specjalnym dłutkiem, będzie można wyciąć swój wzór. Odbitki drukowane będą własnoręcznie na zabytkowej prasie drukarskiej. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna itd. – producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z wystawą główną oraz wystawą czasową w Muzeum Farmacji, a w szczególności skupimy się na prezentowanych plakatach i ulotkach. Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co – opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem – zaprojektuj własną ulotkę |
Podczas zajęć poznamy proces twórczy artysty grafika – od fazy projektowej, poprzez przygotowanie matrycy linorytniczej, do wykonania odbitki. Poznamy różne rodzaje materiałów (papiery drukarskie, farby drukarskie), narzędzi (wałki, prasy drukarskie, dłutka linorytnicze) oraz nauczymy się właściwego ich stosowania. Każdy uczestnik zajęć otrzyma płytkę linoleum, na której narysuje ołówkiem projekt własnej ulotki. Po wykonaniu rysunku, specjalnym dłutkiem, będzie można wyciąć swój wzór. Odbitki drukowane będą własnoręcznie na zabytkowej prasie drukarskiej. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna itd. – producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z wystawą główną oraz wystawą czasową w Muzeum Farmacji, a w szczególności skupimy się na prezentowanych plakatach i ulotkach. Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co – opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Dłutkiem, piórkiem, rysikiem – zaprojektuj własną ulotkę |
Podczas zajęć poznamy proces twórczy artysty grafika – od fazy projektowej, poprzez przygotowanie matrycy linorytniczej, do wykonania odbitki. Poznamy różne rodzaje materiałów (papiery drukarskie, farby drukarskie), narzędzi (wałki, prasy drukarskie, dłutka linorytnicze) oraz nauczymy się właściwego ich stosowania. Każdy uczestnik zajęć otrzyma płytkę linoleum, na której narysuje ołówkiem projekt własnej ulotki. Po wykonaniu rysunku, specjalnym dłutkiem, będzie można wyciąć swój wzór. Odbitki drukowane będą własnoręcznie na zabytkowej prasie drukarskiej. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna itd. – producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z wystawą główną oraz wystawą czasową w Muzeum Farmacji, a w szczególności skupimy się na prezentowanych plakatach i ulotkach. Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co – opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|