Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej

Numer: 
735

Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna itd. – producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta.

Podczas zajęć zapoznamy się z wystawą główną oraz wystawą czasową w Muzeum Farmacji, a w szczególności skupimy się na prezentowanych plakatach i ulotkach. Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co – opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice.

Termin: 
wtorek, 27 Września, 2022 - 10:00
środa, 28 Września, 2022 - 10:00
czwartek, 29 Września, 2022 - 10:00
piątek, 30 Września, 2022 - 10:00
Czas trwania: 
60 minut
Opis skrócony: 
Przeanalizujemy plakaty i ulotki. Ocenimy, co w reklamie jest faktem, a co – opinią lub manipulacją. Wnioski odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych środków leczniczych i suplementów diety.
mgr
Marek
Łuszczyk
Miejsce spotkania: 
ul. Piwna 31/33
00-265 Warszawa
Stacjonarne

©2022 Festiwal Nauki