Humanistyczne źródła twórczości – eksperyment myślowy
Każdy człowiek jest twórczy. To prawda tak powszechnie znana, że właściwie banalna. Dlaczego więc dzieci są bardziej twórcze, niż dorośli? Czemu, skoro w czasie dojrzewania nabywamy wiedzę, na ogół nie stajemy się jeszcze bardziej twórczy?
I szerzej – czym jest codzienna twórczość? Skąd się bierze i jak ją można pojmować? Może jakoś można ją rozwijać? Człowiek współczesny przeznacza dużą część swojego czasu i energii na pracę, a jednak zbyt często praca staje się coraz bardziej powtarzalna i wyjałowiona z inwencji. Organizacje zatrudniające są stałym elementem życia codziennego w krajach rozwiniętych i rozwijających się, lecz czy naprawdę są twórcze? Co by było, gdybyśmy lepiej wykorzystywali naszą twórczość w organizacjach? Nie odpowiem na te pytania, ale postaram się przekazać Wam impuls do samodzielnych odpowiedzi.