Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej

Numer: 
935

Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna, kremy na piegi... Producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki, uzdrowiska oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta.

Podczas zajęć zapoznamy się z ekspozycją stałą Muzeum Farmacji pt. "Res pharmaceuticae", skupiając swoją uwagę na plakatach, opakowaniach oraz reklamach umieszczanych w "Kurierze Warszawskim".  Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co jest tylko opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice.

Forma: 
Termin: 
środa, 27 Września, 2023 - 10:00
czwartek, 28 Września, 2023 - 10:00
piątek, 29 Września, 2023 - 10:00
Czas trwania: 
75 minut
Opis skrócony: 
Reklamy i opakowania: co jest w nich faktem, a co opinią lub manipulacją? Jak się mają wobec współczesnych komunikatów reklamowych leków i suplementów diety? Zapraszamy do wspólnej analizy i dyskusji.
mgr
Marek
Łuszczyk
Miejsce spotkania: 
ul. Piwna 31/33
00-265 Warszawa
Widoczny charakterystyczny szyld syrenki z wężem, z napisem "Muzeum Farmacji".
Stacjonarne

©2022 Festiwal Nauki