Poznajemy perskie szlaczki oraz znaczenie języka perskiego w kulturze i życiu Irańczyków

Numer: 
944

Cel zajęć:

  • uczeń dowiaduje się jakie są korzenie i specyfika języka perskiego
  • uczeń uczy się czytać i zapisywać perskie literki i słowa na wybranych przykładach

Czas trwania: 45 min.

Na lekcji języka perskiego uczniowie nauczą się zapisywać wybrane literki i słowa w języku perskim. Poćwiczą także czytanie i wymowę poznanych słów indywidualnie i w grupach.

Krótki wstęp do nauki czytania i pisania posłuży do prezentacji specyfiki języka perskiego oraz jego znaczenia dla tożsamości współczesnych Irańczyków. Uczniowie poznają jakie są korzenie języka perskiego, dlaczego mówimy o języku perskim, nie irańskim oraz dlaczego zapisuje się go w alfabecie arabskim.  Dowiedzą się także, w jakich krajach można współcześnie porozumieć się po persku oraz dlaczego nazywanie Irańczyków Arabami wywołuje ich irytację.

Część 1: Perski, farsi, czy irański - skąd się wziął język perski i dlaczego zapisywany jest w języku arabskim? (5 min.)

Część 2: Język perski jako ważny element kultury i tożsamości Irańczyków - dlaczego Irańczycy oburzają się, kiedy nazywa się ich Arabami? (10 min.)

Część 3: Uczymy się pisać perskie szlaczki (30 min.)

  1. zapis literek i łączenie ich w słowa na kartkach – praca indywidualna
  2. zapamiętywanie zapisu i wymowy słów poprzez ćwiczenie z karteczkami – praca w grupach
Typ szkoły i dziedzina: 
Forma: 
Termin: 
piątek, 29 Września, 2023 - 10:00
Czas trwania: 
45 minut
Opis skrócony: 
Na lekcji uczniowie nauczą się odczytywać i zapisywać litery i słowa w języku perskim na wybranych przykładach.
Organizator: 
Szkoła Języków Wschodnich
mgr
Sylwia
Domagała
Miejsce spotkania: 
ul. Nowy Świat 69
00-330 Warszawa
piętro 3
Stacjonarne

©2022 Festiwal Nauki