W krainie Snake'a

Numer: 
93

W klasycznej grze komputerowej tytułowy wąż rośnie w miarę jedzenia, starając się unikać obramowania planszy, własnego ogona i innych przeszkód. Są też wersje, w których plansza nie ma obramowania – po dotarciu do jej brzegu wąż nie kończy gry, ale pojawia się na przeciwległej krawędzi. Czy to znaczy, że plansza jest nieskończona? Czy geometria planszy zależy od wyboru konkretnych zasad przekraczania brzegu? Na te i inne pytania odpowiemy sobie z perspektywy samego zainteresowanego – węża.

Typ spotkania: 
Forma: 
Termin: 
niedziela, 24 Września, 2023 - 11:00
Czas trwania: 
30 minut
Opis skrócony: 
W niektórych wersjach tytułowej gry komputerowej wiedziony głodem wąż może "przeskakiwać" między przeciwległymi krawędziami planszy.Jaka jest geometria planszy i jej zależność od zasad przeskakiwania?
dr
Michał
Miśkiewicz
Miejsce spotkania: 
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
wejście od ul.Pasteura
Online

©2022 Festiwal Nauki