Muzeum Farmacji, Oddział Muzeum Warszawy
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna, kremy na piegi... Producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki, uzdrowiska oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z ekspozycją stałą Muzeum Farmacji pt. "Res pharmaceuticae", skupiając swoją uwagę na plakatach, opakowaniach oraz reklamach umieszczanych w "Kurierze Warszawskim". Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co jest tylko opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna, kremy na piegi... Producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki, uzdrowiska oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z ekspozycją stałą Muzeum Farmacji pt. "Res pharmaceuticae", skupiając swoją uwagę na plakatach, opakowaniach oraz reklamach umieszczanych w "Kurierze Warszawskim". Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co jest tylko opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej |
Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna, kremy na piegi... Producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki, uzdrowiska oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta. Podczas zajęć zapoznamy się z ekspozycją stałą Muzeum Farmacji pt. "Res pharmaceuticae", skupiając swoją uwagę na plakatach, opakowaniach oraz reklamach umieszczanych w "Kurierze Warszawskim". Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co jest tylko opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując najważniejsze podobieństwa i różnice. |
|