Lista (nie)obecności. Niepełnosprawność w podręcznikach szkolnych

Numer: 
125

Czy w podręcznikach szkolnych pojawiają się osoby z niepełnosprawnościami? Czy poruszane są zagadnienia związane z niepełnosprawnością? Jeśli tak, to w jakich sytuacjach, rolach społecznych i kontekstach występują osoby z niepełnosprawnościami? Jakich określenia są stosowane w podręcznikach, aby nazwać i opisać niepełnosprawność? W jaki sposób osoby z niepełnosprawnościami obecne są na przedstawieniach wizualnych? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzi pojawią się podczas wykładu „Lista (nie)obecności. Niepełnosprawność w podręcznikach szkolnych”. Zastanowimy się ponadto, z jakich założeń wynika dominujący sposób przedstawiania osób z niepełnosprawnościami i niepełnosprawności w podręcznikach oraz jakie są jego konsekwencje. Analizy i interpretacje prezentowane podczas wykładu są efektem projektu badawczego pod tym samym tytułem realizowanego w Collegium Civitas przez dr Martę Sałkowską, Magdę Szarotę, Magdalenę Kocejko oraz Angelikę Greniuk (projekt był dofinansowany przez PFRON).

Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Forma: 
Termin: 
wtorek, 20 Września, 2022 - 17:00
Czas trwania: 
60 minut
Opis skrócony: 
Kaleka? Inwalida? Bohater czy ofiara? Przedmiot czy podmiot działania? Wykład odpowiada na pytania o sposób reprezentacji niepełnosprawności w podręcznikach szkolnych.
Dodatkowe informacje: 
spotkanie z tłumaczeniem na język migowy
Organizator: 
dr
Marta
Sałkowska
Miejsce spotkania: 
Spotkanie na Zoom meeting z rejestracją uczestników
Online

©2022 Festiwal Nauki