I ty możesz zostać tajnym agentem! Gra edukacyjna w klimacie filmów akcji
Na początku uczestnicy zostaną podzieleni na 4-5 grup (w zależności od liczby obecnych). Każda z drużyn będzie rozwiązywać szereg zadań i zagadek, które nauczą ich wykorzystania nauki do rozwiązania niecodziennych problemów.
Poszczególne stacje będą oparte na doświadczeniach fizykochemicznych, których zasady będą wytłumaczone w trakcie gry. Zadania będą dotyczyły poniższych zjawisk:
• Kurs szyfrowania baterią – wykorzystanie procesu elektrolizy do zostawiania śladów na kartce zwilżonej roztworem jodku potasu.
• Zakładanie podsłuchu – wykorzystanie faktury bawełny do odbijania baniek mydlanych od powierzchni materiału.
• Pościg za złoczyńcą – ściganie się samochodzikami z zamontowanym magnesem po specjalnie przygotowanym torze.
• Odczytywanie tajnych informacji – wyjawianie niewidocznej wiadomości zapisanej sokiem z cytryny poprzez podgrzewanie kartki.
• Zbieranie wskazówek z miejsca przestępstwa – wykorzystanie m.in. sztucznej krwi i odcisków palców.
• Pompowanie balonów przy wykorzystaniu reakcji chemicznej – zastosowanie reakcji, w której wydziela się gaz.
• Obwody elektryczne – sprawdzanie, czy obwód jest zamknięty poprzez obserwację podłączonej żarówki.
Wszystkie doświadczenia są w pełni bezpieczne i będą przeprowadzane pod czujnym okiem członków Koła Naukowego Inżynierii Chemicznej i Procesowej.