Jak motywacja może zwiększyć uważność u dzieci z ADHD?

Numer: 
129

Nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu mózgu u dzieci z ADHD zostały powiązane z deficytami w zakresie motywacji i funkcji wykonawczych (np.: uwaga, kontrola hamowania, pamięć robocza). Według najnowszych ustaleń deficyty w zakresie funkcji wykonawczych u dzieci z ADHD nie mają charakteru trwałych upośledzeń i mogą być modulowane za pomocą motywacji. Innymi słowy, zwiększenie motywacji przez wzbudzenie zainteresowania i stosowanie częstszych wzmocnień może poprawić zdolności poznawcze u dzieci z ADHD.
Podczas spotkania omówione zostaną deficyty motywacyjne u dzieci z ADHD, a także potencjalny wpływ motywacji na funkcjonowanie poznawcze i efektywność interwencji psychologicznych na przykładzie metody neurofeedback w tej grupie. Wybrano metodę neurofeedback ze względu na fakt, iż jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych niefarmakologicznych interwencji u dzieci z ADHD.
W trakcie spotkania porozmawiamy o tym, czy perspektywa zdobycia nagrody może poprawić osiągi w testach neurokognitywnych u dzieci z ADHD, a także spróbujemy określić, jaką rolę w treningach neurofeedback odgrywa motywacja. Przy okazji zwrócimy uwagę na siłę neurosugestii w neurofeedback. Na koniec zastanowimy się, jak wirtualna rzeczywistość może zapewnić środowisko przyciągające uwagę uczestników i zwiększyć efektywność interwencji.

Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Forma: 
Termin: 
czwartek, 23 Września, 2021 - 15:00
Czas trwania: 
30 minut
Opis skrócony: 
Wykład na temat związków motywacji i funkcji wykonawczych u dzieci z ADHD.
Dodatkowe informacje: 
Liczba miejsc ograniczona, wymagana rejestracja na stronie: psych.pan.pl/festiwalnauki2021
Organizator: 
doktorant
Sebastian
Skalski
Miejsce spotkania: 
Liczba miejsc ograniczona, wymagana rejestracja na stronie: psych.pan.pl/festiwalnauki2021
Online