Medyczne self-care. Dlaczego sport to zdrowie?

Numer: 
257

Wysiłek fizyczny to praca mięśni szkieletowych, której towarzyszą czynnościowe zmiany w organizmie. W zależności od typów skurczów mięśni rodzaje wysiłków fizycznych dzielimy na wysiłki dynamiczne i wysiłki statyczne. Podejmowanie wysiłku fizycznego wiąże się z pracą mięśni szkieletowych, której towarzyszy szereg zmian adaptacyjnych w obrębie poszczególnych narządów i układów. Zmiany te zależą od rodzaju skurczów mięśniowych, wielkości grup mięśniowych zaangażowanych w podejmowanie określonego typu wysiłku fizycznego oraz jego intensywność. Z prezentacji dowiesz się, jakie są mechanizmy fizjologiczne reakcji układu krążenia i układu oddechowego na wysiłek fizyczny oraz jakie są fizjologiczne zmiany treningowe w czynności układu krążenia.

Większość z nas ma w życiu momenty, w których dąży do tego, aby zmieniać swoje nawyki na lepsze. Niezależnie od przyczyn i pobudek nami kierujących, warto wprowadzać nawet drobne pozytywne nawyki, takie jak regularna, systematyczna aktywność fizyczna, które w dłuższej perspektywie wyjdą nam na dobre. Jak być systematycznym? Jak sprawić, by działania zamieniły się w nawyki? Jakie czynności wpłyną pozytywnie zarówno na nasze zdrowie psychiczne, jak też fizyczne? Czy zawsze sport to zdrowie? Czy są takie stany w naszym organizmie, które powodują, że powinniśmy unikać wysiłku fizycznego? Czy cukrzyca, a może ciąża, są przeciwwskazaniami do stosowania wysiłku fizycznego? Dowiecie się z prezentacji. Zapraszamy na zajęcia i warsztaty.

Wykład będzie trwał około 60 minut, na koniec zajęć (około 30 minut) zostanie przeprowadzony eksperyment interaktywny, dzięki któremu przekonamy się, że ruch pozytywnie wpływa również na uczenie się.

Typ spotkania: 
Dziedzina: 
Termin: 
sobota, 25 Września, 2021 - 12:00
Czas trwania: 
90 minut
Opis skrócony: 
Podstawy fizjologiczne wysiłku fizycznego. Sposoby na wdrożenie aktywności fizycznej do zdrowych nawyków. Czy wysiłek fizyczny jest wskazany u osób z cukrzycą oraz u kobiet w ciąży?
Dodatkowe informacje: 
Wykład będzie trwał około 60 minut, na koniec zajęć (około 30 minut) zostanie przeprowadzony eksperyment interaktywny, dzięki któremu przekonamy się, że ruch pozytywnie wpływa również na uczenie się.
dr n. med.
Aleksandra
Stangret
dr n. med.
Agnieszka
Bałanda-Bałdyga
Miejsce spotkania: 
ul. Wóycickiego 1/3
01-938 Warszawa
budynek nr 21