wiedza o społeczeństwie
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Metody uczenia się |
Podczas lekcji festiwalowej zapoznamy się z ośmioma typami inteligencji według Howarda Gardnera, omówimy główne założenia jego koncepcji, wspólnie przedyskutujemy zaproponowany podział. Następnie przybliżone zostaną style uczenia się jakie wyróżnione są w literaturze, uczniowie wezmą udział w teście, który pomoże im przybliżyć ich własny styl uczenia się. Wspólnie omówimy wyniki testu, a także zastanowimy się nad tym co znaczą one dla naszego życia, jak można przełożyć je na swoją codzienność w szkole, na zajęciach dodatkowych i w życiu prywatnym. Wymienimy metody przyswajania wiedzy adekwatne do danego stylu. Dalej, uczniowie będą mieli za zadanie w grupach opracować sposób przedstawienia wybranych treści według danego stylu uczenia się. Mając świadomość umowności podziałów i klasyfikacji teoretycznych, zastanowimy się czy i w jakim stopniu uzyskana wiedza i ćwiczenia pomagają uczestnikom w określeniu własnych preferencji, w wyborze metod uczenia się, w znajdowaniu obszarów ludzkiej inteligencji, w których czują się najlepiej. W efekcie, będziemy dążyć do uświadomienia sobie, że chociaż mamy takie same mózgi przynależne naszemu gatunkowi, rozwijamy je w różnych obszarach i w zróżnicowanej intensywności, a wszystkie te zróżnicowania są równorzędne (nie ma "gorszych" lub "lepszych"). |
|
|
Lekcja festiwalowa | EKO-szkoła |
Na warsztatach EKO-szkoła uczniowie znajdą odpowiedzi na pytania: co oznacza być EKO?, jak postępuje EKO-uczeń?, jak postępuje EKO-klasa? czy moja szkoła jest EKO?, co zrobić by moja szkoła była bardziej EKO? Warsztaty będą się odbywać zgodnie z zasadami metody aktywizacyjnej Jigsaw, która podzielona jest na dwa etapy: zdobywania wiedzy w jednym zespole i dzielenia się wiedzą w roli eksperta w innym zespole. Etap zdobywania wiedzy będzie oparty na metodzie projektowej (Project Based Learning), w której uczniowie wykonując projekt będą poznawać realizowane zagadnienie korzystając z przygotowanych materiałów oraz informacji dostępnych w źródłach internetowych. Pierwszy etap będzie również wykorzystywał metodę burzy mózgów (brainstorm). Uczniowie w grupach projektowych, maksymalnie czterosobowych będą tworzyć mapy myśli na zadany temat wykorzystując proste w obsłudze interaktywne narzędzia internetowe – platformę Padlet. W drugim etapie – etapie dzielenia się wiedzą zostaną uformowane nowe zespoły maksymalnie czteroosobowe, w których każdy będzie miał za zadanie przedstawić najważniejsze informacje i wnioski z pracy wykonanej w etapie pierwszym. Uczniowie będą aktywnie uczestniczyć zarówno w procesie zdobywania wiedzy jak i jej przekazywania. Głównym założeniem warsztatów jest zachęcenie uczniów do samodzielnego szukania informacji i zdobywania wiedzy w temacie ekologicznego stylu życia oraz dzielenia się nią w gronie rówieśników i następnie w gronie rodzinnym. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Pieniądze nie rosną na drzewach |
Lekcja będzie miała formę warsztatową: -słuchacze zapoznają się z historią pieniądza, - poznają instytucje finansowe, - będą mieli szansę tworzyć nową złotówkę jak i nowe formy płatności bezgotówkowych, - spróbują stworzyć własne mechanizmy działania rynków finansowych, - otworzą swój własny bank i będą podejmować decyzje. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Pieniądze nie rosną na drzewach |
Lekcja będzie miała formę warsztatową: -słuchacze zapoznają się z historią pieniądza, - poznają instytucje finansowe, - będą mieli szansę tworzyć nową złotówkę jak i nowe formy płatności bezgotówkowych, - spróbują stworzyć własne mechanizmy działania rynków finansowych, - otworzą swój własny bank i będą podejmować decyzje. |
|