- Zgłoszenie szkoły do udziału.
- Rejestracja szkoły w systemie na stronie Festiwalu (przycisk na górze po prawej): https://festiwalnauki.edu.pl/szkola/register
- Logowanie na konto (przycisk na górze po prawej): https://festiwalnauki.edu.pl/user/login
- I tura przydziału lekcji - Zaznaczanie interesujących szkołę lekcji, na górze po prawej stronie należy wybrać „rezerwacja lekcji” i wybrać wszystkie lekcje, którymi są Państwo zainteresowani.
- Losowanie lekcji – zgodnie z datami w instrukcji, zostanie przeprowadzone losowanie i przyznanie lekcji szkołom.
- Potwierdzenie przyjęcia przydzielonych lekcji przez koordynatorów szkolnych – brak potwierdzenia, zgodnie z datą w instrukcji, oznacza odebranie lekcji danej szkole. Na tym etapie nie można rezerwować lekcji.
- II tura przydziału lekcji - Zgodnie z datą w instrukcji, wszystkie nie potwierdzone lekcje wracają do puli i koordynatorzy mogą rezerwować lekcję na zasadzie „kto pierwszy”. Lekcja wybrana jest automatycznie przyznawana szkole, ale należy sprawdzić czy widnieje w przyznanych rezerwacjach.
- Koordynator szkoły powinien skontaktować się z koordynatorem jednostki organizującej (adres mailowy widoczny przy przyznanych lekcjach) i podać informacje tj. dokładna liczba osób w klasie wraz z liczbą opiekunów oraz kontakt do nauczyciela, który przyjdzie na daną lekcję. Ponadto można uzyskać dokładne informacje o miejscu zajęć. Brak kontaktu, nie jest równoznaczne z rezygnacji lekcji!
- Przyjście z klasą na lekcję festiwalową.


