Wydział Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Aktywizacja jako klucz do poprawy jakości życia |
Wielu z nas doświadcza trudności oraz ograniczeń w wykonywaniu czynności dnia codziennego. Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztacie dotyczącym aktywizacji funkcjonalnej i społecznej osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Lekcję rozpoczniemy od krótkiego wstępu teoretycznego ukierunkowanego na zastosowanie terapii zajęciowej we wskazanych grupach. Pozwoli Ci to na zrozumienie jakie trudności mogą mieć osoby z niepełnosprawnościami oraz osoby starsze podczas codziennego funkcjonowania. Zapoznamy się z technikami asekuracji i sprzętem wspomagającym wykonanie czynności. Pokażemy Ci jak wygląda prawidłowa jazda na wózku przez przeszkody oraz jak pokonać tor przeszkód z trzymanymi w rękach przedmiotami. Podczas planowanego warsztatu dowiesz się jak terapeuta zajęciowy może wspomóc osoby starsze lub osoby z niepełnosprawnościami podczas codziennych czynności, a może zainteresujesz się omawianą tematyką i w przyszłości dołączysz do naszego terapeutycznego grona. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Wszyscy jesteśmy neuroróżnorodni |
Gatunek ludzki charakteryzuje neuroróżnorodność, w ramach której istnieją dwie grupy: neutorypowi i neuroatypowi. Pierwsza grupa to, osoby, których funkcje i struktury mózgu, determinują typowy dla większości sposób percypowania świata i reagowania na bodźce, wchodzenia ze światem w interakcje. Do drugiej grupy należą osoby, których mózgi warunkują bardziej idiosynkratyczny sposób percypowania świata. W tej grupie znajdują się przede wszystkim osoby w spektrum autyzmu i na ich przykładzie przybliżę temat neuroróżnorodności. Autyzm jest genetycznie uwarunkowanym ludzkim wariantem neurologicznym. Autystyczne mózgi charakteryzują się szczególnie wysokim poziomem łączności synaptycznej i reaktywności. To sprawia, że subiektywne doświadczenie jednostki autystycznej staje się bardziej intensywne i chaotyczne niż u osób nie autystycznych: zarówno na poziomie czuciowo-ruchowym, jak i poznawczym, umysł autystyczny ma tendencję do rejestrowania większej ilości informacji, a wpływ każdego fragmentu informacji ma tendencję do bycia zarówno silniejszym i mniej przewidywalnym. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Czy chód człowieka jest tak prosty, jak nam się wydaje? |
Chód człowieka wydaje się być bardzo prostym i nieskomplikowanym ruchem. Jest to dla nas tak automatyczna czynność, że w zasadzie nie myślimy o tym, jak chodzimy. Wszystko się odmienia, gdy przytrafi nam się jakaś kontuzja. Uraz kończyny, odcisk w trakcie długiego marszu czy wrastający paznokieć mogą sprawić, że nasz chód zacznie się zmieniać a z nim praca całego ciała. Te bardziej i mniej poważne zdarzenia sprawiają, że zaczynamy skupiać się na tym, jak idziemy. W przypadku bólu nie chcemy obciążać kończyny, więc przenosimy ciężar ciała na zdrową nogę. Jeśli nasza stopa była unieruchomiona przez wiele tygodni np. w gipsie, to musimy nauczyć się chodzić od nowa. W powrocie do zdrowia pomaga nam diagnostyka |
|
|
Lekcja festiwalowa | Aktywizacja jako klucz do poprawy jakości życia |
Wielu z nas doświadcza trudności oraz ograniczeń w wykonywaniu czynności dnia codziennego. Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztacie dotyczącym aktywizacji funkcjonalnej i społecznej osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Lekcję rozpoczniemy od krótkiego wstępu teoretycznego ukierunkowanego na zastosowanie terapii zajęciowej we wskazanych grupach. Pozwoli Ci to na zrozumienie jakie trudności mogą mieć osoby z niepełnosprawnościami oraz osoby starsze podczas codziennego funkcjonowania. Zapoznamy się z technikami asekuracji i sprzętem wspomagającym wykonanie czynności. Pokażemy Ci jak wygląda prawidłowa jazda na wózku przez przeszkody oraz jak pokonać tor przeszkód z trzymanymi w rękach przedmiotami. Podczas planowanego warsztatu dowiesz się jak terapeuta zajęciowy może wspomóc osoby starsze lub osoby z niepełnosprawnościami podczas codziennych czynności, a może zainteresujesz się omawianą tematyką i w przyszłości dołączysz do naszego terapeutycznego grona. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Potrafię rozumieć innych - zajęcia uwrażliwiające |
Każdy człowiek doświadcza w swoim życiu różnych wyzwań i trudności. Czasem dotyczą one zdrowia, sprawności, innym razem warunków życiowych. W jaki sposób takie sytuacje oddziałują na funkcjonowanie osoby? Czy jest to źródło przygnębienia i spadku jakości życia czy przeciwnie – wzrostu osobowego i rozwoju? Wiele zależy od wsparcia ze strony najbliższego otoczenia, samej osoby, która doświadcza trudności, ale przede wszystkim od właściwego wsparcia profesjonalnego. Zapraszam Cię na zajęcia, w których dowiesz się:
Może zainspirujesz się wspieraniem innych i w przyszłości zechcesz też należeć do grona terapeutów. Zapraszam! |
|