informatyka
Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
---|---|---|---|---|
Lekcja festiwalowa | Co robi mapa w Wirtualnej Rzeczywistości? |
Mapa jest powszechnie kojarzona z płachtą papieru. Tymczasem nowoczesna kartografia zajmuje się zupełnie innym przedstawianiem rzeczywistości. Większość z nas korzysta z map na smartfonie. Niewiele osób jednak wie, Wirtualna Rzeczywistość też jest miejscem, w którym mapy mają swoje miejsce. I nie chodzi tu o gry… |
|
|
Lekcja festiwalowa | Druk 3D - warsztaty |
Przygotowanie projektu do druku 3D z tworzyw termoplastycznych. Podczas warsztatów uczniowie będą mieli okazję skorzystać z aplikacji SolidWorks for Kids oraz Ultimaker Cura, które ułatwiają przekształcić pomysł w realne przedmioty. Wspólnie z prowadzącym stworzą prosty model, który następnie przekształcą w plik STL. Dowiedzą się, jak używać narzędzi do tworzenia, edytowania obiektów 3D, a także jakie właściwości posiadają tworzywa termoplastyczne, dzięki którym możemy je wielokrotnie kształtować. Po zakończeniu projektu, uczniowie przygotują jeden z prostych modeli do wydruku i uruchomią proces wydruku, aby zobaczyć jak efekty pracy na komputerze mogą przełożyć się na uzyskanie praktycznie dowolnego kształtu w rzeczywistości! |
|
|
Lekcja festiwalowa | Wykorzystanie gier w pracy naukowej |
Do czego świat nauki może wykorzystać gry? Przeprowadzimy wspólnie eksperyment, by zrozumieć co zachowania graczy, percepcja własnych działań, a nawet reakcje organizmów mówią nam o świecie i nas samych. Opracujemy wspólnie metody badawcze i porozmawiamy o potencjale gier jako narzędzia do transformacji społeczeństw i źródle cennych informacji o człowieku. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Zwiedzanie Multidyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
Zwiedzanie Multidyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. |
|
|
Lekcja festiwalowa | Druk 3D - warsztaty |
Przygotowanie projektu do druku 3D z tworzyw termoplastycznych. Podczas warsztatów uczniowie będą mieli okazję skorzystać z aplikacji SolidWorks for Kids oraz Ultimaker Cura, które ułatwiają przekształcić pomysł w realne przedmioty. Wspólnie z prowadzącym stworzą prosty model, który następnie przekształcą w plik STL. Dowiedzą się, jak używać narzędzi do tworzenia, edytowania obiektów 3D, a także jakie właściwości posiadają tworzywa termoplastyczne, dzięki którym możemy je wielokrotnie kształtować. Po zakończeniu projektu, uczniowie przygotują jeden z prostych modeli do wydruku i uruchomią proces wydruku, aby zobaczyć jak efekty pracy na komputerze mogą przełożyć się na uzyskanie praktycznie dowolnego kształtu w rzeczywistości! |
|
|
Lekcja festiwalowa | Podstawy uczenia maszynowego |
Uczenie maszynowe a w szczególności: algorytmy grupowania i klasyfikacji; drzewa decyzyjne; pochodna funkcji, poszukiwanie minimum funkcji, dopasowywanie funkcji danego typu do posiadanych danych; minimum funkcji więcej niż jednej zmiennej, podstawy uczenia sieci neuronowych.
|
|