Archiwum Główne Akt Dawnych
| Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
|---|---|---|---|---|
| Spotkanie festiwalowe | IX konferencja z cyklu "Educare necesse est.." |
Tegoroczny temat obrad to: "Od polis do megalopolis. Miasto i jego mieszkańcy w dokumencie, historiografii i dydaktyce od starożytności do końca XX w.” Konferencja ma na celu wymianę informacji i doświadczeń na temat możliwości wykorzystania w praktyce szkolnej źródeł archiwalnych, z jednej strony pokazujących miasto w różnych aspektach — miasto jako miejsce do życia (zamieszkania, pracy, kultu, rozrywki), mała ojczyzna, partner władzy państwowej, symbol, twierdza, pod kątem zabudowy, organizacji władz miejskich, statusu, roli i znaczenia, w czasach przełomu, pokoju i wojny. Z drugiej strony skupiających uwagę na ich twórcach, właścicielach oraz mieszkańcach — ich statusie, prawach, sytuacji materialnej, pozycji społecznej orazwzajemnych relacjach między nimi Przedmiotem obrad będą następujące zagadnienia: – źródła archiwalne do historii miast – wartość źródłowa akt miejskich, miasto jako twórca akt, prawa i przywileje miejskie, akta dużych i małych miast, wpływ czynników ustrojowych na zespoły akt miejskich; – miasto i jego mieszkańcy w źródłach archiwalnych — miasto jako konstrukt społeczny i wspólnota społeczna, miasto jako miejsce działalności zawodowej (cechy), religijnej, kulturalnej, edukacyjnej, naukowej; – edukacyjny potencjał źródeł dotyczących miasta i jego mieszkańców oraz projektów na nich opartych — charakterystyka źródeł i możliwości ich praktycznego wykorzystania na lekcjach, warsztatach i zajęciach pozalekcyjnych przykłady dobrych praktyk. |
Nauki humanistyczne |
|
| Spotkanie festiwalowe | IX konferencja z cyklu "Educare necesse est.." |
Tegoroczny temat obrad to: "Od polis do megalopolis. Miasto i jego mieszkańcy w dokumencie, historiografii i dydaktyce od starożytności do końca XX w.” Konferencja ma na celu wymianę informacji i doświadczeń na temat możliwości wykorzystania w praktyce szkolnej źródeł archiwalnych, z jednej strony pokazujących miasto w różnych aspektach — miasto jako miejsce do życia (zamieszkania, pracy, kultu, rozrywki), mała ojczyzna, partner władzy państwowej, symbol, twierdza, pod kątem zabudowy, organizacji władz miejskich, statusu, roli i znaczenia, w czasach przełomu, pokoju i wojny. Z drugiej strony skupiających uwagę na ich twórcach, właścicielach oraz mieszkańcach — ich statusie, prawach, sytuacji materialnej, pozycji społecznej orazwzajemnych relacjach między nimi Przedmiotem obrad będą następujące zagadnienia: – źródła archiwalne do historii miast – wartość źródłowa akt miejskich, miasto jako twórca akt, prawa i przywileje miejskie, akta dużych i małych miast, wpływ czynników ustrojowych na zespoły akt miejskich; – miasto i jego mieszkańcy w źródłach archiwalnych — miasto jako konstrukt społeczny i wspólnota społeczna, miasto jako miejsce działalności zawodowej (cechy), religijnej, kulturalnej, edukacyjnej, naukowej; – edukacyjny potencjał źródeł dotyczących miasta i jego mieszkańców oraz projektów na nich opartych — charakterystyka źródeł i możliwości ich praktycznego wykorzystania na lekcjach, warsztatach i zajęciach pozalekcyjnych przykłady dobrych praktyk. |
Nauki humanistyczne |
|


