Urząd Statystyczny w Warszawie
| Typ | Tytuł | Opis | Dziedzina | Termin |
|---|---|---|---|---|
| Lekcja festiwalowa | Na tropie danych – zostań statystycznym detektywem! |
Czy wiecie, że liczby można znaleźć wszędzie – nawet w kolorach waszych skarpetek albo w ulubionym smaku lodów? Podczas interaktywnych zajęć dzieci poznają świat statystyki w zabawny i prosty sposób. Wspólnie z prowadzącymi dzieci staną się „statystycznymi detektywami” – będą zbierać dane, analizować wyniki i tworzyć kolorowe wykresy.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Na tropie danych – zostań statystycznym detektywem! |
Czy wiecie, że liczby można znaleźć wszędzie – nawet w kolorach waszych skarpetek albo w ulubionym smaku lodów? Podczas interaktywnych zajęć dzieci poznają świat statystyki w zabawny i prosty sposób. Wspólnie z prowadzącymi dzieci staną się „statystycznymi detektywami” – będą zbierać dane, analizować wyniki i tworzyć kolorowe wykresy.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Jak zapytać, żeby się dowiedzieć – zróbmy badanie ankietowe! |
Czy łatwo dowiedzieć się, co lubią ludzie? Jak się dowiedzieć jakie produkty kupujemy najczęściej? Jak zaplanować pytania, żeby poznać prawdziwe odpowiedzi? Uczniowie zaproszeni są do udziału w symulacji badania ankietowego, podczas której sami wcielą się w rolę ankieterów i respondentów. Wspólnie zastanowimy się, jak tworzyć dobre pytania, które nie wprowadzają w błąd, zaplanujemy własną miniankietę, przeprowadzimy ją wśród kolegów i koleżanek, a następnie opracujemy i zaprezentujemy wyniki – wszystko po to by pokazać że badania ankietowe to wiedza o nas dla nas!
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Na tropie danych – zostań statystycznym detektywem! |
Czy wiecie, że liczby można znaleźć wszędzie – nawet w kolorach waszych skarpetek albo w ulubionym smaku lodów? Podczas interaktywnych zajęć dzieci poznają świat statystyki w zabawny i prosty sposób. Wspólnie z prowadzącymi dzieci staną się „statystycznymi detektywami” – będą zbierać dane, analizować wyniki i tworzyć kolorowe wykresy.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Na tropie danych – zostań statystycznym detektywem! |
Czy wiecie, że liczby można znaleźć wszędzie – nawet w kolorach waszych skarpetek albo w ulubionym smaku lodów? Podczas interaktywnych zajęć dzieci poznają świat statystyki w zabawny i prosty sposób. Wspólnie z prowadzącymi dzieci staną się „statystycznymi detektywami” – będą zbierać dane, analizować wyniki i tworzyć kolorowe wykresy.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Jak zapytać, żeby się dowiedzieć – zróbmy badanie ankietowe! |
Czy łatwo dowiedzieć się, co lubią ludzie? Jak się dowiedzieć jakie produkty kupujemy najczęściej? Jak zaplanować pytania, żeby poznać prawdziwe odpowiedzi? Uczniowie zaproszeni są do udziału w symulacji badania ankietowego, podczas której sami wcielą się w rolę ankieterów i respondentów. Wspólnie zastanowimy się, jak tworzyć dobre pytania, które nie wprowadzają w błąd, zaplanujemy własną miniankietę, przeprowadzimy ją wśród kolegów i koleżanek, a następnie opracujemy i zaprezentujemy wyniki – wszystko po to by pokazać że badania ankietowe to wiedza o nas dla nas!
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Na tropie danych – zostań statystycznym detektywem! |
Czy wiecie, że liczby można znaleźć wszędzie – nawet w kolorach waszych skarpetek albo w ulubionym smaku lodów? Podczas interaktywnych zajęć dzieci poznają świat statystyki w zabawny i prosty sposób. Wspólnie z prowadzącymi dzieci staną się „statystycznymi detektywami” – będą zbierać dane, analizować wyniki i tworzyć kolorowe wykresy.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Na tropie danych – zostań statystycznym detektywem! |
Czy wiecie, że liczby można znaleźć wszędzie – nawet w kolorach waszych skarpetek albo w ulubionym smaku lodów? Podczas interaktywnych zajęć dzieci poznają świat statystyki w zabawny i prosty sposób. Wspólnie z prowadzącymi dzieci staną się „statystycznymi detektywami” – będą zbierać dane, analizować wyniki i tworzyć kolorowe wykresy.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Jak zapytać, żeby się dowiedzieć – zróbmy badanie ankietowe! |
Czy łatwo dowiedzieć się, co lubią ludzie? Jak się dowiedzieć jakie produkty kupujemy najczęściej? Jak zaplanować pytania, żeby poznać prawdziwe odpowiedzi? Uczniowie zaproszeni są do udziału w symulacji badania ankietowego, podczas której sami wcielą się w rolę ankieterów i respondentów. Wspólnie zastanowimy się, jak tworzyć dobre pytania, które nie wprowadzają w błąd, zaplanujemy własną miniankietę, przeprowadzimy ją wśród kolegów i koleżanek, a następnie opracujemy i zaprezentujemy wyniki – wszystko po to by pokazać że badania ankietowe to wiedza o nas dla nas!
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Jak zapytać, żeby się dowiedzieć – poznaj znaczenie badań ankietowych! |
Czy łatwo dowiedzieć się, co lubią ludzie? Jak zaplanować pytania, żeby poznać prawdziwe odpowiedzi? Jak wyniki badań ankietowych mogą wpływać na decyzje w biznesie, polityce i codziennym życiu? W tej lekcji online dowiesz się, dlaczego są one tak ważne i jak mogą pomóc w zrozumieniu potrzeb i oczekiwań różnych grup ludzi.
|
|
|
| Lekcja festiwalowa | Jak zapytać, żeby się dowiedzieć – poznaj znaczenie badań ankietowych! |
Czy łatwo dowiedzieć się, co lubią ludzie? Jak zaplanować pytania, żeby poznać prawdziwe odpowiedzi? Jak wyniki badań ankietowych mogą wpływać na decyzje w biznesie, polityce i codziennym życiu? W tej lekcji online dowiesz się, dlaczego są one tak ważne i jak mogą pomóc w zrozumieniu potrzeb i oczekiwań różnych grup ludzi.
|
|
|
| Spotkanie festiwalowe | Czy istnieje intuicja statystyczna? |
Czy zdajemy sobie sprawę, że intuicja obejmuje również problemy statystyczne, czy kojarzymy ją jedynie z kwestiami takimi, jak odruchy lub rozpoznawanie emocji innych osób? Czy istnieje coś takiego jak intuicja statystyczna? Daniel Kahneman, laureat nagrody Nobla, słynny naukowiec z Princeton poruszający się w swojej pracy badawczej na pograniczu psychologii i ekonomii, odpowiada na tytułowe pytanie twierdząco. Badacz wskazuje równocześnie, że intuicja często nas zawodzi oraz łączy się z błędami poznawczymi. Począwszy od lat 60. XX w. naukowcy przeprowadzili wiele eksperymentów i badań, w których starali się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego myślenie statystyczne przysparza nam ogromnych trudności, dokumentowali i analizowali intuicyjne błędy poznawcze. Jeśli zdamy sobie sprawę, że zakres oddziaływania intuicji jest bardzo szeroki, możemy mieć z tego istotne korzyści, poprawić jakość naszego działania, myślenia i wnioskowania. Zapraszamy na wykład, w którym porównamy automatyczne i analityczne procesy poznania w kontekście zagadnień statystyki, wskażemy błędy, do których prowadzą uproszczone reguły wnioskowania, jakimi ludzie posługują się na co dzień, często nieświadomie oraz opowiemy, jak unikać błędów i weryfikować intuicję. |
Nauki społeczne |
|


