Reklama medyczna – fakty i manipulacje
Dzisiejszego świata nie wyobrażamy sobie bez reklam. Celebryci zachwalający rozmaite produkty, audiomarketing, okienka „pop-up”, lokowanie produktów – zjawiska te nie są dla nas czymś nowym. Czy jednak jesteśmy odporni na manipulacje i techniki perswazyjne wykorzystywane we wszechobecnych komunikatach reklamowych? Czy jesteśmy w stanie opisać skojarzenia, które celowo wywołują w nas producenci, by zachęcić do kupna produktu?
Podczas zajęć w Muzeum Farmacji krytycznie przeanalizujemy historyczne i współczesne formy ogłoszeń, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy ocenić, co w reklamie jest faktem, a co opinią producenta. Zastanowimy się również, czy (a jeśli tak – w jaki sposób) zostaliśmy przekonani do kupienia produktu.
Wnioski z analiz odniesiemy do wielu aktualnych komunikatów reklamowych, w których pojawiają się środki lecznicze, produkty medyczne i suplementy diety.