Ekonomia w praktyce: przedsiębiorstwo i konsument na współczesnym rynku usług
Podczas lekcji wyjaśnione zostanie czym jest, a czym nie jest usługa. Opisane zostanie to, dlaczego tak trudno odróżnić usługę od dobra. Uczestnicy lekcji dowiedzą się jak dokonuje się oceny jakości usługi. Jednym z tematów będzie przedstawienie zasad funkcjonowania rynku usług oraz różnych modeli konkurencji, jakie występują między usługodawcami. Opisane zostaną zmiany w zachowaniu konsumenta usług i ich wpływ na strategię działalności firm usługowych. Wyjaśnione zostanie czym jest przewaga strategiczna podmiotu działającego na globalnym rynku usług i jak jest ona budowana. Wśród poruszonych na lekcji zagadnień znajdzie się temat marketingu usług. Opisana zostanie ponadto specyfika ekspansji zagranicznej na jednolitym rynku wewnętrznym usług UE. Omówione zostaną cechy współczesnych modeli międzynarodowego biznesu przedsiębiorstw usługowych. Uczestnicy lekcji dowiedzą się, w jakim kierunku ewoluuje rynek usług, jaka może być przyszłość sektora w najbliższych latach i z jakimi wyzwaniami poradzić sobie będą musieli usługodawcy. Lekcja ma mieć charakter interaktywny, uczestnicy będą zachęcani do zadania pytań, przedstawiania opinii i krytycznych komentarzy.