Od fryzjera do Netflixa– jak rozumieć współczesne usługi?

Numer: 
884

Podczas lekcji wyjaśnione zostanie czym jest, a czym nie jest usługa. Opisane zostanie to, dlaczego tak trudno odróżnić usługę od dobra. Uczestnicy lekcji dowiedzą się jak dokonuje się oceny jakości usługi. Jednym z tematów będzie przedstawienie zasad funkcjonowania rynku usług oraz różnych modeli konkurencji, jakie występują między usługodawcami. Opisane zostaną zmiany w zachowaniu konsumenta usług i ich wpływ na strategię działalności firm usługowych. Wyjaśnione zostanie czym jest przewaga strategiczna podmiotu działającego na globalnym rynku usług i jak jest ona budowana.  Wśród poruszonych na lekcji zagadnień znajdzie się temat marketingu usług. Opisana zostanie ponadto specyfika ekspansji zagranicznej na jednolitym rynku wewnętrznym usług UE. Omówione zostaną cechy współczesnych modeli międzynarodowego biznesu przedsiębiorstw usługowych. Uczestnicy lekcji dowiedzą się, w jakim kierunku ewoluuje rynek usług, jaka może być przyszłość sektora w najbliższych latach i z jakimi wyzwaniami poradzić sobie będą musieli usługodawcy. Lekcja ma mieć charakter interaktywny, uczestnicy będą zachęcani do zadania pytań, przedstawiania opinii i krytycznych komentarzy.

Język: 
Forma: 
Termin: 
poniedziałek, 22 Września, 2025 - 10:00 do 11:30
wtorek, 23 Września, 2025 - 10:00 do 11:30
Czas trwania: 
do półtorej godziny
Opis skrócony: 
Działalność przedsiębiorstwa na rynku usług różni się od funkcjonowania na rynku dóbr. Konsument usługi ma istotny wpływ na startegię firmy usługowej.
dr
Dariusz
Mongiało
Miejsce spotkania: 
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Stacjonarne

©2025 Festiwal Nauki