Środowisko przyrodnicze w planowaniu przestrzennym

Numer: 
722

W części pierwszej przedstawiona zostanie rola gleby w środowisku i kształtowaniu środowiska przyrodniczego. Uczestnicy lekcji poznają definicję gleby, pojęcie skały macierzystej gleb, podstawowe typy gleb oraz wykonają doświadczenia laboratoryjne pozwalające określić podstawowe właściwości fizyczne i chemiczne gleb takie jak: ustalanie grup mechanicznych metodą polową, oznaczanie pH i zawartości węglanu wapnia.

Celem lekcji jest uświadomienie funkcji gleby w środowisku i jego kształtowaniu oraz zapoznanie uczniów z wybranymi właściwościami fizycznymi i chemicznymi gleb oraz metodami ich ustalania.

W drugiej części lekcji zostaną przedstawione pozytywne oraz negatywne cechy przestrzeni otaczającej mieszkańców miast. Zostaną omówione narzędzia planistyczne wykorzystywane przez urbanistów w celu tworzenia przyjaznego miejsca zamieszkania i wypoczynku. Uczestnicy lekcji zostaną włączeni do dyskusji nad propozycjami zmian źle zagospodarowanych obszarów. Celem lekcji jest uwrażliwienie młodych użytkowników przestrzeni na jakość zagospodarowania oraz konieczność dbania o przestrzeń i traktowania jej jako dobro wspólne wszystkich mieszkańców.

Język: 
Typ szkoły i dziedzina: 
Forma: 
Termin: 
wtorek, 23 Września, 2025 - 09:00 do 10:30
wtorek, 23 Września, 2025 - 11:00 do 12:30
Czas trwania: 
do półtorej godziny
Opis skrócony: 
Pierwsza część skupi się na roli gleb w ekosystemach i kształtowaniu środowiska przyrodniczego, w drugiej części poruszone zostaną kwestie racjonalnego sposobu planowania i zagospodarowania miast.
Dodatkowe informacje: 

Klasa podzielona zostanie na dwie max. 15 osobowe grupy i zajęcia będą prowadzone równolegle w 2 salach (laboratoriach).

dr hab. inż.
Anna
Bielska
mgr inż.
Maciej
Delnicki
prof. dr hab. inż.
Jolanta
Kwiatkowska-Malina
dr
Radosław
Rogoziński
dr inż.
Agnieszka
Wendland
Miejsce spotkania: 
pl. Politechniki 1
00-661 Warszawa
Stacjonarne

©2025 Festiwal Nauki