Dlaczego firmy kupują firmy - czyli słów kilka o fuzjach i przejęciach przedsiębiorstw

Numer: 
934

Ciągle zmieniające się otoczenie rynkowe wymusza na firmach szybkie dostosowywanie się do aktualnych oczekiwań konsumentów. Pomimo postępującej globalizacji nadal na wielu rynkach istnieją mniej lub bardziej istotne preferencje dla lokalnych producentów i dostawców usług. Postęp techniczny skraca cykl życia produktów i wymaga ponoszenia znacznych nakładów na rozwój technologii. W takich warunkach refleksja nad optymalną strategią rozwoju wymaga uwzględniania wielu czynników, w tym realizacji ambitnych przedsięwzięć polegających na zagranicznych inwestycjach bezpośrednich oraz przejęciach.

Fuzje i przejęcia przestały już być synonimem agresywnej ekspansji, a stały się równoprawną strategią postepowania w sytuacji, gdy niezbędne jest skokowe powiększenie potencjału wytwórczego, szybkie uzyskanie dostępu do nowych rynków lub grup konsumentów oraz obrona własnej tożsamości. Dziś, to tradycyjne podejście do wzrostu polegające na stopniowej rozbudowie własnego potencjału postrzegane jest jako działanie pasywne i ograniczające możliwości rozwoju.

Język: 
Forma: 
Termin: 
czwartek, 26 Września, 2024 - 12:00
Czas trwania: 
45 minut
Opis skrócony: 
Świat zmienia się coraz szybciej, konsumenci są coraz bardziej niecierpliwi i wymagający. W tych warunkach kupowanie innych firm lub łączenie się spółek staja się kluczem do sukcesu.
dr
Łukasz
Gębski
Miejsce spotkania: 
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Stacjonarne

©2024 Festiwal Nauki